رای منفی پارلمان اسپانیا به پدرو سانچز

رای منفی پارلمان اسپانیا به پدرو سانچز
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پدرو سانچز، رهبر حزب سوسیالیست اسپانیا نتوانست رای اکثریت مطلق نمایندگان پارلمان کشورش را برای تشکیل دولت جدید به دست آورد. پس از ۹ ساعت بحث و گفتگو

آگهی

پدرو سانچز، رهبر حزب سوسیالیست اسپانیا نتوانست رای اکثریت مطلق نمایندگان پارلمان کشورش را برای تشکیل دولت جدید به دست آورد.

پس از ۹ ساعت بحث و گفتگو او تنها موفق به کسب ۱۳۰ رای موافق از مجموع ۳۵۰ رای نمایندگان پارلمان شد. موافقان برنامه او برای تشکیل دولت جدید تنها نمایندگان دو حزب سوسیالیست و سیودادانوس بودند.

حزب محافظه کار مردم به رهبری ماریانو راخوی از مهمترین مخالفان برنامه های آقای سانچز در این روز بود. ماریانو راخوی در پارلمان گفت: «من به نمایندگی از حزب مردم اعلام می کنم که رای ما مخالفت با نامزدی آقای سانچز است. شما هیچ کاری برای تشکیل دولت انجام نداده اید و احتمالا فکر می کردید امروز کسی به عنوان هدیه این کار را برای شما انجام خواهد داد.»

پدرو سانچز نیز در پاسخ گفت: «آقای راخوی اگر شما شجاعت، شجاعت سیاسی داشتید باید امروز در جایگاه من می ایستادید. شما باید اینجا می بودید و از این تریبون سخن می گفتید نه اینکه در آنجا بنشینید و گوش دهید.»

پدرو سانچز در این روز تلاش کرد نمایندگان را متقاعد کند برای دولتی که با هدف تغییر وضعیت کنونی اسپانیا تشکیل خواهد شد رای دهند آن هم پس از اینکه چهار سال دولت محافظه کار با سیاستهای ریاضت اقتصادی اداره کشور را بر عهده داشت.

اما سخنان او رهبر حزب چپ گرای پودموس را نیز قانع نکرد. پابلو ایگلسیاس، آقای سانچز را متهم می کند که در برنامه اش برای تشکیل دولت جدید، سیاستهایی را در پیش گرفته که درنهایت منجر به تحکیم سیاستهای حزب محافظه کار «مردم» می شود.

پابلو ایگلسیاس، رهبر حزب چپ رادیکال پودموس گفت: «امروز یک بار دیگر دستم را به سوی شما آقای سانچز دراز می کنم و از شما می خواهم که برای به دست آوردن اکثریت با ما مذاکره کنید. برای برادری و منافع مردم اسپانیا با ما مذاکره کنید، برای برنامه و دولتی که به دنبال یک تغییر واقعی است.»

پدرو سانچز یک بار دیگر این فرصت را خواهد داشت تا برای قانع کردن نمایندگان پارلمان تلاش کند. ۴۸ ساعت دیگر در روز جمعه پارلمان تشکیل جلسه خواهد داد و اگر در این روز آقای سانچز بتواند اکثریت نسبی رای پارلمان را به دست آورد به عنوان نخست وزیر برای تشکیل دولت جدید وارد عمل خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیای اسپانیا: در آستانه بازپس‌گیری کنترل منطقه هستیم

کوتاه‌ترین مرز جهان میان کدام کشورهاست؟

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است