سه شنبه بزرگ، هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ امیدوار به پیروزی

سه شنبه بزرگ، هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ امیدوار به پیروزی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتخابات مقدماتی ایالات متحده آمریکا برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری این کشور در روز موسوم به «سه شنبه بزرگ» برگزار شد. سه شنبه بزرگ یک مرحله بسیار مهم

آگهی

انتخابات مقدماتی ایالات متحده آمریکا برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری این کشور در روز موسوم به «سه شنبه بزرگ» برگزار شد.

سه شنبه بزرگ یک مرحله بسیار مهم در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور است و مشخص می کند پرطرفدارترین نامزد هر کدام از دو حزب اصلی چه نامزدهایی هستند و رقابت اصلی در ۸ نوامبر آینده میان چه افرادی خواهد بود.

این انتخابات امسال به صورت همزمان در ۱۱ ایالت و همچنین مجمع الجزایر خودمختار ساموآی آمریکا برگزار شد.

هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، هر دو امیدوارند بتوانند بر رقبا پیشی بگیرند.

آخرین فعالیتهای تبلیغاتی هیلاری کلینتون، نامزد دموکراتها پیش از آغاز این انتخابات در ایالت مینه سوتا انجام شد. او امیدوار است پس از شمارش آراء این روز بتواند به عنوان لیدر دموکراتها انتخاب شود.

او در این روز گفت: «من مخالف تعصب و قلدری هستم و این چیزهایی است که از سوی نامزدهای جمهوریخواه زیاد شنیده ام. به نظر می رسد که آنها موضوعات مهم را فراموش کرده اند و مبارزات انتخاباتی شان را بر اساس توهین بنا کرده اند.»

طرف سخن خانم کلینتون در این سخنان، دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان بود که بار دیگر در نطق انتخاباتی اش در ایالت اوهایو خانم کلینتون را هدف قرار داد و گفت: «هیلاری کلینتون قدرت و استقامت لازم را برای رئیس جمهور شدن ندارد. من این را صریح می گویم. شما متوجه نیستید او به نشستها می رود و سپس شما او را برای پنج یا شش روز نمی بینید و سپس او به نشست دیگری می رود. همه چیز در جلسات پرسش و پاسخ با مردم نیز از پیش تنظیم شده است درحالیکه ما چنین کاری نمی کنیم.»

سناتور برنی ساندرز که تنها توانست در یک ایالت خانم کلینتون را شکست دهد، در زادگاه خود شهر برلینگتون ایالت ورمونت رای داد. او به طور جدی بر رای ورمونت و ماساچوست حساب می کند.

دیگر نامزدهای جمهوریخواهان، سناتور مارکو روبیو و تدکروز نیز دو نامزدی هستند که همواره از شانس زیادی برای پیروزی برخوردارند. آنها با وجود دیدگاههای سیاسی متفاوتی که دارند، هر دو برای اتحاد علیه ترامپ مصمم هستند.

تد کروز، در این روز به همراه همسر و دو دخترش، تگزاس را برای رای دادن انتخاب کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ در آستانۀ سه شنبۀ بزرگ رنگین پوستان را از سالن سخنرانی اخراج کرد

ترامپ و کلینتون چهره های اصلی «سه شنبه بزرگ»

همه چیز درباره «سه شنبه بزرگ»