نامه سرگشاده مدیران شرکتهای بریتانیایی برای ماندن در اتحادیه اروپا

نامه سرگشاده مدیران شرکتهای بریتانیایی برای ماندن در اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مدیران تعدادی از شرکت های بزرگ بریتانیا با انتشار نامه سرگشاده ای از ماندن در اتحادیه اروپا دفاع کردند. این نامه که روز سه شنبه در روزنامه تایمز به

آگهی

مدیران تعدادی از شرکت های بزرگ بریتانیا با انتشار نامه سرگشاده ای از ماندن در اتحادیه اروپا دفاع کردند. این نامه که روز سه شنبه در روزنامه تایمز به چاپ رسیده بر نیاز شرکتهای بریتانیایی به دسترسی نامحدود به بازار اتحادیه اروپا تاکید کرده است.

محدود شدن دسترسی بریتانیا به بازار اتحادیه اروپا در صورت خروج از این نهاد، مسئله ای است که دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا نیز نسبت به آن هشدار داده است. وی در این باره گفت: «سه میلیون فرصت شغلی به مبادلات ما با اروپا وابسته اند. البته در صورت خارج شدن از اتحادیه قرار نیست همه این شغلها موجودیت خود را از دست بدهند با اینکه در آنصورت هم باید با اروپا تجارت داشته باشیم. اما اگر اروپا را ترک کنیم آیا می توانیم صادقانه بگوییم که آینده همه این مشاغل تامین خواهد بود؟ آیا ضررهای خارج شدن ما از اروپا بیشتر از فایده های آن نخواهد بود؟ من که معتقد نیستم بتوانیم موفق شویم.»

این در حالیست که به زعم حامیان خروج بریتانیا بین شرکت های تجاری بزرگ در این زمینه اجماعی حاصل نشده، مضاف بر اینکه نماندن در اروپا با منافع اکثر شرکت های متوسط و کوچک تجاری نیز همخوانی دارد.

با این حال مخالفان دیوید کامرون، خروج از اتحادیه را باعث کاهش هزینه ها و قوانین «غیرضروری» می دانند.یکی از طرفداران سرسخت خروج که تا دیروز از همراهان نزدیک دیوید کامرون بود، شهردار لندن است.

بوریس جانسون، شهردار لندن در این باره گفت: «فرصت بسیار خوبی در حال حاضر نصیبمان شده است تا معاملات جدیدی را به پیش ببریم تا بریتانیا قطب توافقات نوین تجاری در سراسر جهان باشد و یک آینده خارق العاده داشته باشیم. این چیزی است که من به دنبال آنم.»

باید تا ۲۳ ژوئن (سوم تیر ماه) منتظر ماند و دید، آیا آنطور که آقای نخست وزیر در سخنان روز دوشنبه اش خطاب به احزاب سیاسی پارلمان درخواست کرد، گزینه «ماندن در اتحادیه اروپا» رای می آورد یا اینکه سرنوشت دیگری در انتظار بریتانیایی ها خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت

شکست «امپراتوری» اتحادیه اروپا در دفاع از مرزهای خود؛ تاوان را چه کسی خواهد پرداخت؟