جنگزدگان حمص به شهر ویران خود بازمی گردند

جنگزدگان حمص به شهر ویران خود بازمی گردند
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، آوارگان حمص در سوریه اندک اندک به این شهر جنگزده باز می گردند. گرچه دیگر سایه جنگ بر سر این شهر

آگهی

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، آوارگان حمص در سوریه اندک اندک به این شهر جنگزده باز می گردند. گرچه دیگر سایه جنگ بر سر این شهر نیست و همه نیروهای شورشی از آنجا بیرون رفته اند، اما حمص با آن همه ویرانه و تقریبا بدون سکنه، اکنون به شهر ارواح بدل شده است.

یکی از ساکنان حمص فضای شهر را «بسیار دردناک» توصیف می کند. او می گوید: «خیلی دردناک است. من چهل سال تمام زحمت کشیدم و سرمایه زندگی ام را برای خانه ای گذاشتم که امروز خراب شده است. اما به محض این که آب و برق وصل شود، دوباره به اینجا برمی گردیم و بسیار خرسند خواهیم شد. ما اکنون در شرایط نامناسبی در یک روستا زندگی می کنیم.»

احساس اندوه از دیدن ویرانه ها و امید به بازگشت، همزمان در نزد ساکنان حمص دیده می شود. شهروند دیگری می گوید: «باید به ریشه هایم برگردم، به زندگی ام، به ملیت خودم. این زندگی ماست و نمی توانیم فراموشش کنیم. اما گویی اینجا دیگر سوریه نیست، انگار داریم فیلم می بینیم.»

تا روز جمعه در حدود دو تا سه هزار نفر به حمص بازگشته اند. این افراد از چهار سال پیش و با آغاز جنگ خانمان سوز داخلی از خانه و کاشانه خود آواره شده اند. به گفته سازمان ملل، جنگ داخلی سبب آوارگی ۴۹۰ هزار تن از ساکنان حمص در سوریه و کشورهای دیگر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد