NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

دست کم ۲ نفر در حمله اسرائيل به جنوب سوریه کشته شدند

عکس آرشیوی از حمله موشکی به سوریه
عکس آرشیوی از حمله موشکی به سوریه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حمله چهارشنبه شب ارتش اسرائیل به جنوب سوریه بنا به گزارش رسانه‌های دولتی این کشور دست کم ۲ کشته و یک زخمی به جا گذاشته است.

آگهی

خبرگزاری سانا در گزارشی به نقل از یک منبع نظامی ضمن اعلام این خبر یادآور شد که فرد مجروح یک عضو نیروی مسلح این کشور است.

در این گزارش آمده است که حمله حوالی ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه از سمت منطقه اشغالی جولان صورت گرفته است.

خبرگزاری رسمی سوریه بدون ارائه جزئیات بیشتر از این حمله، از رهگیری و انهدام برخی از موشک‌ها شلیک شده توسط پدافند هوایی این کشور خبر داده است.

سانا در عین حال اعلام کرده است که مواضعی در جنوب سوریه هدف اصابت موشک‌ها قرار گرفته و علاوه بر تلفات، خساراتی مادی را نیز به جا گذاشته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نهادی مستقر در لندن که به واسطه دسترسی به منابع گسترده محلی تحولات این کشور را رصد می‌کند شمار کشته شدگان حملات موشکی چهارشنبه شب اسرائيل را ۳ نفر اعلام کرده است.

در گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین آمده است که مرکز خدمات یک بنیاد وابسته به گروه‌های طرفدار ایران از جمله حزب الله لبنان در این حمله مورد هدف قرار گرفته است.

این حمله در نزدیکی منطقه زینبیه، جایی که یکی از زیارتگاه‌های شیعیان در آن واقع شده و تحت حفاظت شبه‌نظامیان طرفدار ایران و ارتش سوریه قرار دارد، صورت گرفته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارش خود آورده است که یک زن سالخورده در میان کشته‌شدگان قرار دارد و ۱۱ نفر نیز در این حملات زخمی شده‌اند.

اسرائیل به ندرت مسئولیت حملات به سوریه را که توسط رسانه‌های این کشور گزارش می‌شود، برعهده می‌گیرد اما در عین حال بارها اعلام کرده است که حضور ایران در این کشور را تحمل نخواهد کرد.

اسرائیل از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون صدها بار دست به این دست حملات زده که در آن عمدتا مواضع ارتش و شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران، از جمله حزب‌الله لبنان هدف قرار گرفته است.

به گزارش سانا، یک افسر ارتش سوریه پیش‌تر روز ۱۹ ژوئن در پی حملاتی به همین منطقه کشته شده بود.

حمله به ساختمانی در مجاورت سفارت ایران در دمشق که روز نخست آوریل گذشته صورت گرفت منجر به کشته شدن دو فرمانده ارشد و چند تن دیگر از اعضای سپاه پاسداران ایران شد.

این اقدام، تهران را بر آن داشت تا چند روز پس از آن، اسرائیل را به طور مستقیم با انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز مورد حمله قرار دهد.

ایران از دیرباز متحد کلیدی دولت سوریه به شمار می‌رود، اما بارها اعلام کرده که هیچ نیروی رزمی در سوریه ندارد و تنها مستشارانی را برای مشاوره و آموزش نظامی به این کشور اعزام کرده است.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه پاریس حکم جلب بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را تایید کرد

تکرار «تجربه موفق» سوریه در لبنان؛ هزاران شبه‌نظامی نیابتی ایران برای جنگ با اسرائیل آماده‌اند

از سرگیری حملات شبه‌نظامیان عراق به نیروهای ائتلاف آمریکایی؛ پنج راکت به سوریه شلیک شد