آمریکا، شمارش معکوس برای مشخص شدن کاندیداهای برتر هر دو حزب در نیوهمپشایر

آمریکا، شمارش معکوس برای مشخص شدن کاندیداهای برتر هر دو حزب در نیوهمپشایر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گزارش تفصیلی انتخابات مقدماتی جموریخواهان و دمکراتهای آمریکا برای تعیین نامزد نهایی این دو حزب در انتخابات آتی ریاست جمهوری از ایالت کوچک نیوهمپشایر

آگهی

گزارش تفصیلی

انتخابات مقدماتی جموریخواهان و دمکراتهای آمریکا برای تعیین نامزد نهایی این دو حزب در انتخابات آتی ریاست جمهوری از ایالت کوچک نیوهمپشایر در شمال شرقی این کشور آغاز شد.

نتیجه این انتخابات مقدماتی که حدود نهصد هزار نفر در آن واجد شرایط رای دادن هستند، در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه به وقت اروپای مرکزی مشخص خواهد شد.

طبق آخرین نظرسنجی ها، برنی سندرز در جبهه دمکراتها از اقبال بیشتری برخوردار است. اکثر نظرسنجی ها می گویند او از یک شانس ۵۸ تا ۶۶ درصدی برای پیروزی برخوردار است. در حالیکه این احتمال برای هیلاری کلینتون تنها ۲۱ تا ۳۵ درصد است.

خانم کلینتون در انتخابات انجمن حزبی (Caucus) آیووا که فقط سران و اعضای رسمی حزب در آن حق شرکت داشتند، موفق شده بود با اختلاف اندکی آقای ساندرز را پشت سر بگذارد. ولی این بار نه تنها از رقیب خود عقب افتاده که طبق برخی نظرسنجی ها، آقای ساندرز در بین زنان رای دهنده که از آن به عنوان برگ برنده هیلاری یاد می شد، نیز از اقبال بیشتری برخوردار است.

آخرین نظر سنجی دمکراتها در نیوهمپشایر

اما در جبهه جمهوریخواهان، شانس دونالد ترامپ نسبت به سایر رقبای حزبی اش بیشتر است. بر خلاف آیووا، تنها ۳۰ درصد از رای دهندگان در نظر ندارند به این چهره جنجالی رای بدهند.

طبق نظرسنجی ها تد کروز و مارکو روبینو برای دوم شدن در بین جمهوریخواهان نیوهمپشایر رقابت شانه به شانه ای خواهند داشت.

آخرین نظرسنجی جمهوریخواهان در نیوهمپشایر

نامزدی که بتواند در یکی از نبردهای آیووا یا نیوهمپشایر پیروز شود، پس از عبور از کارولینای جنوبی و نوادا با دست پر به سمت مهمترین کارزار، یعنی «سه شنبه بزرگ» اول مارس خواهد رفت. جالب آنجاست که تجربه عملی چهاردهه گذشته نشان می دهد نامزد نهایی هر دو حزب فردی بوده که یا در آیووا پیروز شده یا در نیوهمپشایر به موفقیت دست یافته است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوامبر سال ۲۰۱۶ برگزار می شود و چهرۀ نامزد هر حزب پس از اتمام انتخابات مقدماتی و گردهمایی بزرگ هر دو حزب، در ماه ژوئیه مشخص خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیوهمپشایر در آستانه برگزاری انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا

پیشتازی جان کاسیچ و برنی ساندرز در شهر دیکسویل ناچ در نیوهمپشایر

انتخابات آمریکا؛ کاندیداهای نهایی احزاب چگونه انتخاب می شوند؟