انتخابات آمریکا؛ کاندیداهای نهایی احزاب چگونه انتخاب می شوند؟

انتخابات آمریکا؛ کاندیداهای نهایی احزاب چگونه انتخاب می شوند؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایالات متحده آمریکا دارای دو حزب اصلی است؛ حزب دموکرات و حزب جمهوریخواه که بعد از یک سری رای گیری های مقدماتی میان چندین نامزد مطرح در هر حزب، نهایتا

آگهی

ایالات متحده آمریکا دارای دو حزب اصلی است؛ حزب دموکرات و حزب جمهوریخواه که بعد از یک سری رای گیری های مقدماتی میان چندین نامزد مطرح در هر حزب، نهایتا هر کدام یک کاندیدا را برای انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آینده معرفی می کنند.

نامزد نهایی هر یک از دو حزب اصلی در تابستان آینده و تنها چند ماه قبل از روز انتخابات بطور رسمی توسط کنوانسیون ملی هر حزب اعلام می شود. رای گیری مقدماتی در انجمن های حزبی از ایالت آیووا و نیوهمشایر در اوایل ماه فوریه شروع می شود.

برنامه رای گیری مقدماتی در ایالت های مختلف را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید”:http://www.uspresidentialelectionnews.com/2016-presidential-primary-schedule-calendar/”

تفاوت میان رای گیری مقدماتی و انجمن حزبی؟

در حالی که اکثر کشورها انتخابات مقدماتی برگزار می کنند اما تعداد انگشت شماری دارای انجمن های حزبی هستند. تفاوت اصلی میان این دو را در مقاله واشنگتن پست در لینک زیر می توانید ببینید”:https://www.washingtonpost.com/blogs/monkey-cage/wp/2015/05/12/everything-you-need-to-know-about-how-the-presidential-primary-works/”

رای گیری مقدماتی یا Primaries

انتخابات مقدماتی بوسیله مقامات ایالتی سازماندهی و تامین هزینه می شود و دقیقا شبیه انتخابات سطح ملی است. رای دهندگان به یک مرکز رای دهی می روند و به کاندیدای مورد علاقه خود رای می دهند.

برخی از رای گیری های مقدماتی به روی همه «باز» اند به این معنی که رای دهندگان می توانند در هر کدام از رای گیری های مقدماتی احزاب شرکت کنند. با این حال هر رای دهنده فقط می تواند در یکی از رای گیرهای مقدماتی حزب دموکرات یا جمهوریخواه شرکت کند و نه هر دو.

برخی از سیستم های رای گیری مقدماتی «بسته» هستند به این معنی که تنها اعضای هر حزب که کارت عضویت حزب را دارند می توانند در رای گیری همان حزب شرکت کنند.

برخی از سیستم های انتخاباتی هم «تا حدی بسته» هستند به این معنی که تنها رای دهندگانی که به هیچ حزبی وابسته نیستند می توانند به هر حزبی رای دهند.

انجمن های حزبی

انجمن های حزبی نه توسط مقامات رسمی ایالتی بلکه توسط احزاب سازماندهی و تامین مالی می شوند. اصطلاح «انجمن حزبی یا “caucus“» از اصطلاح بومی آلگونیک بمعنای «اجتماع روسای قبایل» گرفته شده است و سیستم انجمن های حزبی در واقع به معنای برگزاری یک سری از جلسات توسط سران احزاب ایالتی برای انتخاب نامزدهاست.

برنامه کاری حزب در سطح ایالتی و همچنین انتخاب رهبران حزبی محلی و انتخاب نامزد ریاست جمهوری از جمله بحث هایی است که در جلسات حزبی مطرح می شود. این جلسات در طول هفته برگزار می شود و می تواند ساعت ها طول بکشد و افراد کمتری در این انجمن های حزبی در مقایسه با رای گیری مقدماتی مشارکت دارند. از سوی دیگر کسانی که در انجمن حزبی مشارکت می کنند تمایل بیشتری برای درگیر شدن در احزاب سیاسی دارند.

احزاب در انجمن های حزبی در مقایسه با رای گیری مقدماتی، کنترل بیشتری روی فرایند تصمیم گیری ها دارند اما باید هزینه سازماندهی را برعهده بگیرند. احزاب در رای گیری مقدماتی از کنترل بر فرایندها چشم پوشی کرده و آنرا به ایالت واگذار می کنند اما ایالات هم باید هزینه برگزاری رای گیری مقدماتی را بپردازند.

رای گیری مقدماتی چه مدت طول می کشد؟

رای گیری مقدماتی و بحث های انجمن های حزبی از ماه فوریه آغاز و تا اوایل ژوئن ۲۰۱۶ طول می کشد. اما نامزدها به احتمال زیاد قبل از پایان رای گیری مقدماتی مشخص می شوند. رقابت های اولیه به اندازه کافی وضعیت کاندیداها را مشخص می کند و به طور معمول پیش از برگزاری رای گیری مقدماتی در ماه ژوئن، کاندیدای هر دو حزب مشخص می شوند.

این روند در سالهای گذشته برقرار بوده و به احتمال زیاد برای انتخابات سال جاری هم رخ خواهد داد. در گذشته فرایند نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در هر حزب شامل دو نامزد بوده است: یک نامزد پیشتاز و یک جایگزین برای نامزد پیشتاز. این نامزدها در چند رقابت حاضر می شدند و نامزدهایی که در رای گیری های اولیه چند ایالت برنده نمی شدند کار برایشان بسیار سخت می شد و نمی توانستند حمایت رای دهندگان و حامیان مالی را جلب کنند و به این شکل از صحنه رقابت ها کنار می رفتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات مقدماتی آمریکا رسما از آیوا آغاز می شود

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند

ترامپ: من انتخاب نشوم در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد؛ پنس:از ریاست‌جمهوری دوباره او حمایت نمی‌کنم