پیشرویهای نیروهای دولتی سوریه در استان حلب همزمان با توقف مذاکرات ژنو

پیشرویهای نیروهای دولتی سوریه در استان حلب همزمان با توقف مذاکرات ژنو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارتش سوریه با حمایت هواپیماهای روس توانست روز چهارشنبه به موفقیتهای نظامی مهمی در استان حلب دست یابد. بخش عمده این استان در کنترل مخالفان دولت سوریه

آگهی

ارتش سوریه با حمایت هواپیماهای روس توانست روز چهارشنبه به موفقیتهای نظامی مهمی در استان حلب دست یابد. بخش عمده این استان در کنترل مخالفان دولت سوریه است.

نیروهای بشار اسد توانستند اصلی ترین جاده ارتباط با ترکیه را در کنترل خود درآورند و پس از نزدیک به سه سال، محاصره دو شهر کوچک و کلیدی «نبول» و «زهرا» را که تاکنون در اختیار شورشیان بود، بشکنند. این دو شهر، با جمعیتی حدود شصت هزار نفر، در نزدیکی مرز ترکیه و در مجاورت مناطق تحت کنترل نیروهای کرد قرار دارند.

از سوی دیگر، در پایان روز چهارشنبه استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از توقف سه هفته ای مذاکرات صلح ژنو خبر داد. او گفت برای موفقیت در انجام این مذاکرات، ضروری است که حامیان اصلی دو طرف رقیب، یعنی ایالات متحده آمریکا و روسیه وارد عمل شوند.

این خبر در حالی اعلام می شود که هر دو طرف مذاکره، دیگری را علت توقف آن می دانند. بشار جعفری، رئیس هیات نمایندگان دولت بشار اسد در مذاکرات ژنو می گوید: «پیشرفتهای نظامی در زمین در سوریه بسیار مهم بود. من متوجه شدم ک مخالفان پس از باز شدن جاده ها به سمت «نبول» و «زهرا» تصمیم به عقب نشینی گرفتند.»

کمیته عالی مذاکره کنندگان مخالف دولت سوریه نیز بار دیگر تاکید کرد که هیچ آتش بسی بدون آغاز روند انتقال قدرت و تشکیل دولتی بدون حضور بشار اسد دوام نخواهد داشت.

ریاض حجاب، رئیس این کمیته گفت: «ما به ژنو آمدیم تا به جهان ثابت کنیم که این رژیم، اعتقادی به راه حل سیاسی ندارد، نه بشار اسد و نه متحدانش.»

او تاکید کرد تا زمانی که خواسته های آنها در موضوعات انسان دوستانه عملی نشود، به مذاکرات بازنخواهند گشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در چهارمین کنفرانس کمک به سوریه بیش از ۱۰ میلیارد دلار جمع آوری شد

کنفرانس کمک کنندگان مالی به پناهجویان سوری برگزار می شود

توقف مذاکرات صلح سوریه تا روز ۲۵ فوریه