توقف مذاکرات صلح سوریه تا روز ۲۵ فوریه

توقف مذاکرات صلح سوریه تا روز ۲۵ فوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

استفان دومیستورا، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه روز چهارشنبه از «توقف موقت» مذاکرات صلح سوریه تا روز ۲۵ فوریه خبر داد. آقای دومیستورا تلاش

آگهی

استفان دومیستورا، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه روز چهارشنبه از «توقف موقت» مذاکرات صلح سوریه تا روز ۲۵ فوریه خبر داد.

آقای دومیستورا تلاش برای انجام مذاکرات را آخرین امید سوریه خواند و تاکید کرد مستاصل یا ناامید نیست و باید واقع بین باشد.

نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت: «این پایان کار و به معنای شکست مذاکرات نیست. چرا؟ زیرا آنها به اینجا آمدند و نه تنها ماندند بلکه دو طرف بر این حقیقت که علاقمند به آغاز فرایند سیاسی هستند تاکید کردند. تمام مسئله بر سر این است که “آیا ما اینجا هستیم تا یک کنفرانس ژنو دیگر را بدون نتیجه ای برای مردم سوریه به پایان ببریم یا اینکه در مورد آنچه می گوییم جدی هستیم؟“»

Statement by the UN</a> Special Envoy for <a href="https://twitter.com/hashtag/Syria?src=hash">#Syria</a> Staffan de Mistura on the <a href="https://twitter.com/hashtag/SyriaTalks?src=hash">#SyriaTalks</a>, made 3 February in Geneva - <a href="https://t.co/h5T34aO2Oy">https://t.co/h5T34aO2Oy</a></p>&mdash; UN Geneva (UNGeneva) February 3, 2016

هر چند مذاکرات صلح سوریه به طور رسمی روز جمعه آغاز شده و این امر روز دوشنبه نیز مورد تاکید استفان دومیستورا قرار گرفته بود اما به گفته طرفهای مذاکره کننده، این مذاکرات هرگز آغاز نشد.

بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در واکنش به سخنان استفان دو میستورا مخالفان دولت سوریه را به ترک مذاکرات صلح تحت فشار عربستان سعودی، قطر و ترکیه متهم کرد. دولت سوریه می گوید در مورد بازگشت به مذاکرات باید تصمیم گیری کند.

این در حالی است که کمیته عالی نمایندگان مخالفان دولت سوریه روز دوشنبه هرگونه مذاکره را پیش از توقف بمباران غیرنظامیان، پایان محاصره شهرها و آزادی زندانیان توسط دولت سوریه منتفی دانسته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کنفرانس کمک کنندگان مالی به پناهجویان سوری برگزار می شود

پیشروی نیروهای دولتی سوریه در اطراف حلب

تاکید آلمان و ترکیه بر ادامه همکاری در زمینه پناهجویان