کنفرانس کمک کنندگان مالی به پناهجویان سوری برگزار می شود

کنفرانس کمک کنندگان مالی به پناهجویان سوری برگزار می شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یوهانس هان، کمیسر اتحادیۀ اروپا در امور سیاست همجواری و مذاکرات گسترش این اتحادیه روز چهارشنبه در جریان سفر خود به لبنان از مدارس کودکان پناهجوی سوری

آگهی

یوهانس هان، کمیسر اتحادیۀ اروپا در امور سیاست همجواری و مذاکرات گسترش این اتحادیه روز چهارشنبه در جریان سفر خود به لبنان از مدارس کودکان پناهجوی سوری بازدید کرد. سفر کمیسر اتحادیۀ اروپا به اردوگاههای پناهجویان سوری در لبنان در آستانۀ نشست کمک کنندگان مالی به پناهجویان سوریه صورت می گیرد که قرار است روز پنجشنبه در لندن آغاز بکار کند.

یوهانس هان در جریان بازدید خود از مدارس کودکان سوری، با تاکید بر اینکه این کنفرانس می تواند به جمع آوری پول بیشتر برای آموزش کودکان سوری کمک کند، گفت: «از این منابع مالی می توان برای کمک به کشورهایی مانند لبنان که تحت تاثیر بحران پناهجویان سوری قرار گرفته اند، استفاده کرد. جمع آوری بیشتر کمک های مالی امکان مقابله با شرایطی که حضور این تعداد بی شمار از مهاجران در این کشورها ایجاد کرده است، از جمله در بخش آموزش را فراهم می کند و می توان این کودکان را به مدرسه فرستاد.»

علاوه بر لبنان، اردن نیز از دیگر کشورهایی است که نزدیک به دو میلیون پناهجوی سوری را در اردوگاههای خود جای داده است.

ابو یاسر، مهاجری اهل دمشق که به همراه خانواده اش به اردن گریخته است، بیکاری را یکی از مشکلات این پناهجویان می داند و می گوید: «من به مدت هشت ماه بیکاری کشیدم و امیدوارم که اردن به اندازه کافی در کنفرانس لندن کمک های مالی دریافت کند تا بتواند برای پناهجویان سوری شغل ایجاد کند. شرایط زندگی در اردن بسیار دشوار است و کمکی که از کمیساریای عالی پناهندگان دریافت می کنیم خیلی کم است و کفاف همۀ ما را نمی دهد.»

بسیاری از سازمان های غیردولتی سوری و بین المللی در آستانۀ این نشست، ضمن دعوت از توجه ویژه کمک کنندگان به افزایش کمک های مالی، خواهان تامین جانی این پناهجویان و به خصوص کودکان شده اند. روسای بیش از هفتاد کشور جهان و سازمان های بین المللی که قرار است روز پنجشنبه در لندن در این نشست شرکت کنند امیدوارند دست کم ۹ میلیارد دلار “کمک مالی”:

Syria needs nearly $9 billion in humanitarian aid https://t.co/j3SY07ULOXpic.twitter.com/529bHrSG0g

— Mashable (@mashable) 3 Février 2016

را برای یاری رساندن به بیش از ۱۸ میلیون قربانی جنگ در سوریه جمع آوری کنند. آموزش کودکان و کمک های غذایی و درمانی از جمله اولویت هایی است که شرکت کنندگان در این کنفرانس بر اهمیت آن تاکید کرده اند با این حال سازمان های مدافع حقوق بشر سوری می گویند تا زمانیکه بمباران ها و جنگ در سوریه متوقف نشود، ساخت مدرسه و تحصیل کودکان در این کشور غیرقابل ممکن خواهد بود.

این نشست به فاصلۀ یک روز از تصمیم اتحادیۀ اروپا مبنی بر اختصاص یک کمک سه میلیارد یورویی به ترکیه به منظور صرف در امور مربوط به پناهجویان سوری برگزار می شود. این کمک مالی بیشتر برای ایجاد شرایط اسکان این پناهجویان در اردوگاههای ترکیه و ممانعت از عزیمت آنها به کشورهای اروپایی صورت گرفته است.

بیش از ۴.۶۰۰ هزار پناهجوی سوری از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه به کشورهای همسایه از جمله اردن، لبنان و ترکیه گریخته اند و علاوه بر این تعداد، بیش از یک میلیون پناهجو نیز راه اروپا را در پیش گرفته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند