در چهارمین کنفرانس کمک به سوریه بیش از ۱۰ میلیارد دلار جمع آوری شد

در چهارمین کنفرانس کمک به سوریه بیش از ۱۰ میلیارد دلار جمع آوری شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شرکت کنندگان در کنفرانس کمک به سوریه که روز پنجشنبه به میزبانی بریتانیا در لندن برگزار شد، متعهد شدند تا سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای

آگهی

شرکت کنندگان در کنفرانس کمک به سوریه که روز پنجشنبه به میزبانی بریتانیا در لندن برگزار شد، متعهد شدند تا سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای کمک به پناهجویان سوری اهدا کنند.

رهبران و دیپلمات های هفتاد کشور و نهاد بین المللی در این کنفرانس یک روزه شرکت کردند تا علاوه بر قبول تعهد در پرداخت کمک های مالی، درباره برنامه های اقتصادی و آموزشی برای میلیون ها پناهجوی سوری به توافق برسند.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در پایان این نشست گفت: «ما موفق به جمع آوری نزدیک به شش میلیارد دلار، تنها برای سال ۲۰۱۶ میلادی، و بیش از پنج میلیارد دلار دیگر در دراز مدت تا سال ۲۰۲۰ میلادی شدیم. این به معنی این است که میلیون ها نفر برای ادامه زندگی، غذا، مراقبت های پزشکی و سرپناهی در سوریه و فراتر از آن دریافت خواهند کرد.»

بخشی از این کمک های مالی به مهاجران و بخشی دیگر به کشورهای پذیرای پناهجویان سوری همچون ترکیه، لبنان و اردن خواهد رسید.

ملک عبدالله، پادشاه اردن، که کشورش به دلیل همسایگی با سوریه میزبان پناهجویان بسیاری است، گفت: «پاسخی که شما در حمایت از پناهندگان دادید، هم نیازهای ضروری میلیون ها مهاجر را تامین می کند و هم به کشور من کمک خواهد کرد تا با توجه به نقشی که در منطقه دارد به کار درستش ادامه دهد و همچنان قوی در کنار جهان باقی بماند.»

در این نشست بار دیگر بر ضرورت یافتن راه حلی سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه تاکید شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشرویهای نیروهای دولتی سوریه در استان حلب همزمان با توقف مذاکرات ژنو

کنفرانس کمک کنندگان مالی به پناهجویان سوری برگزار می شود

توقف مذاکرات صلح سوریه تا روز ۲۵ فوریه