انتقاد به طرح اجباری بستن دستبند رنگی برای پناهجویان در ولز بریتانیا

انتقاد به طرح اجباری بستن دستبند رنگی برای پناهجویان در ولز بریتانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اجرای طرح اجباری دستبند رنگی برای پناهجویان مقیم شهر کاردیف در ولز بریتانیا انتقادهایی را برانگیخته است. به موجب این طرح پناهجویانی که توسط وزارت

آگهی

اجرای طرح اجباری دستبند رنگی برای پناهجویان مقیم شهر کاردیف در ولز بریتانیا انتقادهایی را برانگیخته است.

به موجب این طرح پناهجویانی که توسط وزارت کشور بریتانیا در خانه های یک شرکت خصوصی (کلراسپیرینگ ردی) اسکان داده شده اند باید همیشه این دستبند رنگی را ببندند٬ در غیر اینصورت به آنها غذا داده نمی شود. این در حالی است که پناهجویان روزانه حق دریافت سه وعده غذای رایگان دارند. خیلی ها این اقدام را تبعیض آمیز می دانند.

جو استیونز٬ نماینده حزب کارگر در پارلمان بریتانیا می گوید: «از پناهجویانی حرف می زنیم که از جنگ و کشتار در کشورشان گریخته اند. آنها نمی خواهند به چشم آیند و تلاش می کنند که در کشور ما جذب و ادغام شوند. به شیوه های دیگری می شود هویت آنها را شناسایی کرد تا آنها بتوانند وارد خانه هایشان شوند و سه وعده غذا و یا دیگر موارد در اختیارشان قرار گیرد.»

اجرای طرح هایی مشابه این برای شناسایی پناهجویان موجب بروز نگرانی هایی از عواقب و پیامد های آن شده است.

او افزود: «من نسبت به شکل گیری الگویی نگران هستم. رنگ در همه خانه هایی که در شهر میدلزبرو در شمال انگلستان در اختیار پناهجویان داده شده، قرمز بوده و هفته گذشته شاهد بروز حوادثی در این شهر بودیم. این موضوع برای آنها رنج آور است.»

دستبند رنگی یا هر نشان دیگری که در فضاهای عمومی موجب شناسایی پناهجویان شود یادآور ستاره های زردی که در دوران آلمان نازی یهودیان بایستی بر سینه های خود نصب می کردند. این شیوه ها به تبعیض های اجتماعی علیه پناهجویان دامن می زند و آنها را در برابر حملات نژادپرستان آسیب پذیرتر می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از پول نقد تا زندان جریمه والدینی که به خاطر رفتن به سفر فرزندانشان را از مدرسه خارج می‌کنند

هشدار اسرائیل به چهار کشور اروپایی درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین: جایزه به تروریسم است

جوان‌ترین نخست‌وزیر تاریخ ایرلند در راس ائتلاف حاکم قرار می‌گیرد