لاریجانی: اگر آمریکا قانون محدودیت ویزا را لغو نکند مقابله به مثل می‌کنیم

لاریجانی: اگر آمریکا قانون محدودیت ویزا را لغو نکند مقابله به مثل می‌کنیم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

علی لاریجانی، رییس مجلس ایران گفت که اگر دولت ایالات متحده آمریکا قانون محدودیت سفر به ایران را لغو نکند از طرف ایران مقابله به مثل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، لاریجانی که در مجلس سخن می‌گفت افزود جمهوری اسلامی در این زمینه تدبیر کرده است.

وی اقدام کنگره آمریکا درباره محدودیت سفر به ایران را مخالف روح برجام توصیف کرد و گفت: «اخیرا برخی نمایندگان آمریکا طرح‌های سرهم‌بندی شده را مطرح کردند که در هر سه طرحی که مطرح کردند نامی جز ایذا نمی‌توان برآنها گذاشت که قصد آنها تخریب پرونده حل و فصل اتمی است که ایران و ۱+۵ به ثمر رسانده اند.»

پیش‌تر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و برخی دیگر از مقامات ایران نیز اجرای کامل قانون محدودیت ویزای آمریکا را نقض برجام نامیده بودند.

بر اساس قانون محدودیت‌های جدید در برنامه معافیت ویزایی ایالات متحده، اتباع ۳۸ کشور معاف از دریافت ویزا برای سفر به آمریکا، در صورت سفر به چهار کشور ایران، عراق، سوریه و سودان باید تقاضای روادید کنند.

پس از آنکه این مصوبه کنگره آمریکا به امضای باراک اوباما رسید، جان کری، وزیر خارجه آمریکا با ارسال نامه‌ای به همتای ایرانی خود اطمینان داد که دولت این کشور قانون محدودیت صدور ویزا برای افرادی که به ایران سفر کرده‌اند را به گونه‌ای اجرا خواهد کرد که هیچ مانعی برای منافع اقتصادی مشروع ایران ایجاد نکند.

حمله به سفارت عربستان اقدامی اشتباه بود

علی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود حمله به سفارت عربستان در ایران را اقدامی اشتباه دانست و گفت باید با این موضوع برخورد شود.

آقای لاریجانی با اعلام اینکه مجلس موضوع حمله به سفارت عربستان را پیگیری خواهد کرد از وزارت کشور خواست با کسانی که از نظر ایجاد امنیت در آنجا قصور و یا تقصیر داشتند برخورد کند.

تنش میان ایران و عربستان به دنبال اعدام نمر باقر النمر، روحانی شیعه آغاز شد که پس از آن با هجوم عده‌ای به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد بالا گرفت. متعاقب آن عربستان روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد و وزیر امور خارجه عربستان نیز تهدید کرد که اگر ایران سیاست‌های فعلی خود را ادامه دهد عربستان اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.

روز شنبه ۱۹ دی ماه، حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که تهران برخلاف ریاض به دنبال تنش‌آفرینی نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ظریف: اگر قانون محدودیت ویزا عینا اجرا شود نقض برجام است

عباس عراقچی: در مورد مصوبه محدودیت سفر به آمریکا بررسی و برخورد می کنیم

آیا ایران پس از حمله به اسرائیل گامی به سوی تغییر در دکترین هسته‌ای خود برمی‌دارد؟