تجمع همزمان مخالفان و حامیان پناهجویان در کلن آلمان

تجمع همزمان مخالفان و حامیان پناهجویان در کلن آلمان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی اتفاقات شب سال نو در شهر کلن آلمان، گروه های افراطی راستگرا در خیابانهای این شهر تجمع کردند. این تجمع با دخالت پلیس همراه شد. پلیس شهر گفته است

آگهی

در پی اتفاقات شب سال نو در شهر کلن آلمان، گروه های افراطی راستگرا در خیابانهای این شهر تجمع کردند. این تجمع با دخالت پلیس همراه شد. پلیس شهر گفته است که تظاهرکنندگان بدون توجه به دستور پلیس مبنی بر پایان دادن به تظاهرات، به تجمع خود پایان ندادند.

جنبش راست افراطی پگیدا، یکی از گروه های سازمان دهنده تجمع روز شنبه بود. این گروه مخالف سرسخت ورود پناهجویان به اروپا و جریانی است که آن را «اسلامی شدن اروپا» می نامد.

یک مرد بازنشسته می گوید: «اتفاقات شب سال نو من را تکان داده است. اما این مساله فقط به شب سال نو مربوط نمی شود. این اتفاقات از چند ماه قبل شروع شد. من نگرانم. من حس می کنم که اصلا اینجا شبیه آلمان نیست.»

مخالفان سیاسی آنگلا مرکل می گویند که سیاستهای آسانگیرانه او در قبال مهاجران و پناهجویان، عامل اصلی این اتفاق و اتفاقهای مشابه بوده است.

همزمان با مخالفان پناهجویان، گروهی از حامیان آنها هم به خیابانهای کلن آمدند.

یکی از حاضران در تجمع حامیان پناهجویان می گوید: «ما قطعا از اتفاقات رخ داده ناراحتیم. اما آن چه که ما را نگران تر می کند، حضور آشوبگران و افرادی از گروه های نئو نازی است که به دنبال منافع خودشان هستند و خود را به عنوان مدافعان حقوق زنان جا زده اند.»

هفته گذشته و در شب سال نو، ده ها مرد زنان حاضر در مقابل ایستگاه مرکزی شهر کلن را اذیت کردند یا تلاش کردند که به آنها تعرض جنسی کنند. به گفته چند تن از شاکیان به شماری از زنان تجاوز جنسی شد. به گزارش رسانه های آلمان از حدود سی نفری که به اتهام شرکت در این تعرضها شناسایی شده اند، هجده نفر پناهجو هستند که گفته می شود از الجزایر، مراکش، ایران و سوریه به آلمان رفته اند.

پس از این اتفاق شمار درخواستهای زنان برای اسپری فلفل یا دیگر وسایل دفاع شخصی افزایش داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجمع زنان در کلن در اعتراض به تعرض های جنسی شب سال نو

آنگلا مرکل: اگر پناهجویی مرتکب جرمی شود از آلمان اخراج می شود

آنگلا مرکل: قانون پناهجویان نیاز به تغییر دارد