دفاع وزیر ورزش روسیه از عملکرد کشورش در مبارزه با دوپینگ

دفاع وزیر ورزش روسیه از عملکرد کشورش در مبارزه با دوپینگ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ویتالی ماتکو وزیر ورزش روسیه در ارتباط با ماجرای رسوایی دوپینگ که بر ورزش دومیدانی این کشور سایه افکنده و به یک جنجال در (یاف) فدراسیون جهانی این

آگهی

ویتالی ماتکو وزیر ورزش روسیه در ارتباط با ماجرای رسوایی دوپینگ که بر ورزش دومیدانی این کشور سایه افکنده و به یک جنجال در (یاف) فدراسیون جهانی این رشته، تبدیل شده است واکنش نشان داد.

او با دفاع از عملکرد کشورش در مبارزه با دوپینگ هر اقدامی را برای سرپوش گذاشتن بر خطای ورزشکاران روس در این زمینه رد کرد و گفت: «در این میان بایست یک مسئولیت شخصی وجود داشته باشد. ما نمی توانیم شب ها هم همراه ورزشکاران باشیم. سرزنش کردن کشوری نظیر روسیه آنهم در سطوح بالا و گفتن اینکه دولت بر خطاها سرپوش گذاشته، غیر ممکن است. ما یک تشکیلات مدیریتی قوی ورزشی و بسیار مسئولیت پذیرهستیم. ما به طور کلی با مسئله دوپینگ از جمله رواج آن در میان ورزشکاران مشکل داریم. در حال مبارزه با این پدیده هستیم و به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.»

در پی این رسوایی، ماه گذشته یاف کلیه دومیدانی کاران روسیه را تا اطلاع ثانوی از شرکت در رقابت های بین المللی منع کرد. آنها حتی ممکن است رقابت های المپیک را هم از دست بدهند.

وزیر ورزش روسیه در ادامه به مسئله فیفا و رئیس برکنار شده آن بلاتر اشاره کرد و گفت: «به شما می گویم متاسفم که بلاتر اینگونه پست خود را ترک می کند. او در طول چهل سال کارهای زیادی انجام داد تا فوتبال را به این سطح که می بینیم، رساند. اقدامات او سبب شد فدراسیون بین المللی فوتبال بسیار مستحکم و قوی شود. کافی است به برنامه های او در زمینه درآمد اقتصادی و توسعه نگاه کنیم. رسانه ها خوب این مسائل را بازتاب نداده اند.»

کمیته اخلاقی فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، به تازگی سپ بلاتر رئیس این نهاد بین المللی و میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، را به دلیل فساد مالی و مبادله یک وجه غیر قانونی به هشت سال محرومیت از کلیه فعالیت های مرتبط با فوتبال محکوم کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پل پوگبا پس از اعلام حکم محرومیت ۴ ساله به دلیل دوپینگ: دل‌شکسته، شوکه و غمگینم

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت

انتقال فوری سردار آزمون به لیگ آلمان؛ مدیر لورکوزن: از توافق با زنیت بسیار خوشحالیم