پل پوگبا پس از اعلام حکم محرومیت ۴ ساله به دلیل دوپینگ: دل‌شکسته، شوکه و غمگینم

پل پوگبا
پل پوگبا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پل پوگبا، ستاره فرانسوی باشگاه یوونتوس، به دلیل دوپینگ در حکمی که می‌تواند به معنای پایان دوران حرفه‌ای این بازیکن سرشناس باشد، چهار سال از فوتبال محروم شد.

آگهی

ملی‌پوش پیشین و ۳۰ ساله تیم ملی فرانسه در ماه سپتامبر به طور موقت به دلیل آزمایش دوپینیگ که نشان می‌داد سطح تستسترون او بالاتر از حد مجاز است محرومیت اولیه دریافت کرده بود اما حالا با تایید دومین نمونه توسط دادگاه ملی ضد دوپینگ ایتالیا و با درخواست دادستانی مبارزه با دوپینگ، چهار سال از فوتبال محروم خواهد بود. 

پوگبا که در سال ۲۰۱۸ همراه با تیم ملی کشورش قهرمان جام جهانی شد و نقش موثری در آن دست‌آورد داشت پس از اعلام این حکم در بیانیه‌ای اعلام کرد «غمگین، شوکه و دل‌شکسته» است. بازیکن پیشین منچستر یونایتد همچنین با اشاره به اینکه درخواست تجدید نظر خود را برای این حکم ارائه خواهد کرد افزود: «هر چیزی که در دوران حرفه‌ای خود ساخته‌ام از من گرفته شده است.» او همچنین با ادعای این‌که هرگز آگانه یا عامدانه دوپینگ نکرده تاکید کرد که این حکم نادرست است و تلاش خواهد کرد تا صحت ادعایش را اثبات کند. 

پوگبا پس از اولین بازی فصل گذشته یونتوس در ۲۰ اوت که روی نیمکت هم نشسته و حتی یک دقیقه هم به میدان نرفته بود مورد آزمایش قرار گرفت که جواب آن مثبت بود. پس از مشخص شدن جواب آزمایش نخست و بنا به دستور مقام‌های ورزشی پوگبا از حضور در میادین منع شد و باشگاه یوونتوس هم اعلام کرد حقوق او را به کمترین حد یعنی ماهانه ۲ هزار یورو کاهش می‌دهد. 

تستوسترون هورمونی است که استقامت ورزشکاران را افزایش می‌دهد.

این حکم به این معنی است که پوگبا تا سال ۲۰۲۷ نمی‌تواند بازی کند، زمانی که او ۳۳ ساله خواهد شد و مشخص نیست که همچنان در آن سن بتواند به فوتبال بازگردد یا خیر. 

یوونتوس در ژوئيه سال ۲۰۲۲ پس از پایان قرارداد پوگبا با منچستریونایتد و جدایی او به عنوان بازیکن آزاد، دوباره با این بازیکن قراردادی ۴ ساله امضا کرد و امیدوار بود که دوران درخشان او در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بار دیگر با پیراهن بیانکونری تکرار شود. پوگبا در آن سالها در ۱۷۸ بازی برای گورخرها به میدان رفت و موفق شد ضمن به ثمر رساندن ۳۴ گل قهرمانی‌های متعددی را با این تیم کسب کند. او در نهایت با مبلغ ۱۰۵ میلیون یورو به منچستر یونایتد پیوست اما نتوانست آن درخشش پیشین را تکرار کند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

برنده جام جهانی ۲۰۱۸ به دلیل مصدومیت جام جهانی ۲۰۲۲ را هم از دست داد و نتوانست بار دیگر با پیراهن تیم ملی کشورش در قطر به میدان برود. فصل گذشته پوگبا در مجموع در ۷ بازی برای یوونتوس در مجموع مسابقات به میدان رفت که تنها موفق شد یک پاس گل در لیگ اروپا به ثبت برساند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زین‌الدین زیدان قصد انتقال پل پوگبا را به رئال ندارد

پوگبا پس از قهرمانی در لیگ اروپا به مکه رفت

پل پوگبا با قراردادی ۱۰۵ میلیون یورویی به منچستریونایتد پیوست