وزیر بهداشت ایران: وضعیت آنفلوانزای خوکی در کرمان تحت کنترل است

وزیر بهداشت ایران: وضعیت آنفلوانزای خوکی در کرمان تحت کنترل است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت وضعیت استان کرمان عادی است و هیچ نکته نگران‌کننده‌ای در ارتباط با بیماری آنفلوآنزای خوکی وجود ندارد.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران که به استان کرمان سفر کرده است پس از ملاقات با بیماران مبتلا به این نوع بیماری در بیمارستان این مطلب را بیان کرد و افزود که استان کرمان از وضعیت زرد خارج و به وضعیت سفید رسیده است.

شیوع ویروس H1N1، عامل آنفولانزای خوکی، در استان‌های جنوب شرقی ایران موجب بالا رفتن نگرانی زیادی شده و هفته گذشته استاندار کرمان با اعلام وضعیت زرد در رابطه با شیوع این بیماری دستور تعطیلی مدارس را داد.

وزیر بهداشت ایران در خصوص آمار مرگ بر اثر این بیماری گفت که تاکنون ٤٢ نفر از مبتلایان به این بیماری درگذشته اند.

وی افزود: در استان کرمان تاکنون ٣٣ نفر به دلیل آنفلوآنزا فوت کرده‌اند و طبق گزارش‌ها در آبادان یک نفر، لرستان دو نفر، کرج یک نفر و سیستان و بلوچستان پنج نفر درگذشته اند.

Iran-swine-flu2
شمار قربانیان آنفولانزای خوکی در ایران به ٤٢ نفر رسیده است

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه گفت: هیچ اعتبار خاصی برای بیماری‌های واگیر و آنفلوآنزا پیش‌بینی نشده، البته نمایندگان مجلس برای سال ١٣٩٥ ردیف اعتباری را برای بیماری‌های واگیر انسانی و دامی گذاشته‌اند.

وی در خصوص علت شیوع این بیماری نیز گفت: نکته خاصی وجود ندارد که آنفلوآنزا را به اتباع خارجی ربط دهیم، چون در مناطقی که بارانداز است، آلودگی کمتری شاهد بودیم.

در همین حال، علی اکبر سیاری، معاون وزیر بهداشت گفته است که احتمال گسترش اپیدمی به تهران نیز وجود دارد، اما با تزریق واکسن و رعایت بهداشت فردی می توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

آنفلوآنزای خوکی نوعی آنفلوانزای فصلی است که در فصل‌های سرد سال شایع می‌شود. راه سرایت این بیماری از طریق تماس مستقیم و ترشحات تنفسی و عطسه است. علائم این بیماری مشابه سرماخوردگی است و توصیه می شود در زمان اپیدمی، بیمارانی که دچار تب، سردرد، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، درد عضلات و مفاصل هستند، حتما به پزشک مراجعه کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سه کشور صربستان، بوسنی، کرواسی برای مبارزه با تب خوکی آفریقایی درخواست کمک کردند

ذات‌الریه مرگبار با منشا ناشناخته در آرژانتین؛ تاکنون چه می‌دانیم؟

از پایان آنفلوانزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ چه درسی می‌گیریم؟