پیاده روی زائران کاتولیک برای رسیدن به رم

پیاده روی زائران کاتولیک برای رسیدن به رم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دهها زائر از کشورهای مختلف جهان همزمان با آغاز سال مقدس کاتولیکها، از جاده های مشهور «ویا فرانچی جنا» پای پیاده خود را به شهر رم رساندند تا در آغازین

آگهی

دهها زائر از کشورهای مختلف جهان همزمان با آغاز سال مقدس کاتولیکها، از جاده های مشهور «ویا فرانچی جنا» پای پیاده خود را به شهر رم رساندند تا در آغازین روز سال مقدس، این فرصت را داشته باشند از درِ مقدس کلیسای سَن پیتر بگذرند. پیش بینی می شود استقبال از این مسیر طی سال مقدس، بیش از گذشته شود.

زائران در طول راهپیمایی، کارتی را به همراه دارند که پیاده روی طولانی آنها به سوی شهر رم را ثابت می کند و همچنین این امکان را برایشان فراهم می کند تا در طول مسیر، از خدماتی برای استراحت برخوردار شوند. زائران بطور متوسط روزانه ۲۰ کیلومتر را با پای پیاده طی می کنند.

زائری از کشور پرو می گوید: «من اعتقاد زیادی به این موضوع دارم که با این زیارت به خدا نزدیکتر می شوم. من این کار را برای خانواده ام، همسرم، دخترم و خودم انجام دادم. باور دارم با این کار، خدا به ما برای حل مشکلات زندگیمان کمک خواهد کرد.»

یک زائر ایتالیایی نیز می گوید: «ما در دوره ای از تاریخ زندگی می کنیم که جهان به رحم و دلسوزی نیاز دارد. در این راستا پاپ پیام قوی داد، پیامی زیبا که گشودن درِ مقدس نه در رم بلکه در آفریقا بود. این به معنی بسط دادن موضوع رحمت، صلح و برادری است. چیزی که باید در سراسر جهان جاری شود.»

سابقه استفاده از جاده های «ویا فرانچی جنا» برای زائران رم، به قرون وسطی برمی گردد و هنوز هم در میان برخی از مسیحیان این اعتقاد وجود دارد که با طی کردن این مسیر حدودا دو هزار کیلومتری آن هم با پای پیاده، می توان وارد بهشت شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری مراسم آغاز جشنهای سال مقدس کاتولیکها در کلیسای سَن پیتر رم

مقامات تایلند «میمون‌های تهاجمی و دزد» لوپبوری را جمع‌آوری می‌کنند

ایتالیا؛ پل «تبتی»‌ با ارتفاع ۱۷۵ متر در اومبریا قول یک پیاده‌روی نفس‌گیر را به شما می‌دهد