روحانی: همه مسئولان باید مورد سوال قرار بگیرند

روحانی: همه مسئولان باید مورد سوال قرار بگیرند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، امروز دوشنبه ۱۶ آذر در مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف در تهران گفت که همه مسئولان بر اساس مسئولیت خود باید مورد سوال قرار بگیرند و هیچ‌کس نباید خود را مستثنی از سوال مردم بداند.

روحانی در عین حال گفت که البته حالا نقد برخی از قوا و برخی از نهادها یک مقدار مشکل است، فعلا از دولت و رئیس جمهوری شروع کنید.

رئیس‌ دولت یازدهم افزود: اینکه برخی می‌گویند در ایران مقامات بر دو دسته انتخابی و انتصابی هستند یک تهمت است و همه مقامات در ایران یا مستقیم با آرای ملت و یا غیرمستقیم انتخاب می‌شوند.

Student-Day-Iran2
روحانی در سخنان خود گفت: حس می‌کنم فضای دانشگاه ٩٤ نسبت به سال ٩٢ زمین تا به آسمان فرق کرده است. البته ممکن است هنوز هم فضا امنیتی باشد ولی من این را نمی‌پسندم ما فضای امن می‌خواهیم نه فضای امنیتی.

هنوز هم شورای نگهبان را ناظر می دانم

رئیس جمهوری در ادامه سخنانش به انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: می گویند من نسبت به شورای نگهبان نظر خاصی دارم، من نظرم نسبت به شورای نگهبان نظر قانون اساسی است، قانون اساسی شورای نگهبان را ناظر می داند ما هم ناظر می دانیم.

حسن روحانی پیش‌تر نیز بر جایگاه نظارتی شورای نگهبان تاکید کرده بود که با واکنش چهره‌های محافظه‌کار روبه‌رو شد.

آقای روحانی گفته بود: شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند، باید به قانون اساسی کاملا توجه کرده و عمل کنیم.

این سخنان او با واکنش تند محافظه کاران روبرو شد و باعث انتقاد فرمانده کل سپاه و رئیس قوه قضاییه شد. همچنین در یکی دیگر از واکنش‌ها به گفته‌های او ۲۵ نماینده مجلس ایران در نامه‌ای نوشتند که بر اساس قانون اساسی، نظارت شورای نگهبان بر انتخابات، استصوابی است و شامل مراحل اجرایی هم می شود.

Student-Day-Iran3
سخنرانی روحانی با حاشیه‌هایی همراه بود از جمله شعارهایی که برخی دانشجویان در حمایت از محمد خاتمی سر دادند که با شعار «مرگ بر فتنه‌گر» عده‌ای دیگر از حاضران پاسخ داده‌ می‌شد.

فضای دانشگاه سال ٩٤ نسبت به ٩٢ زمین تا آسمان فرق کرده است

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حس می‌کنم فضای دانشگاه ٩٤ نسبت به سال ٩٢ زمین تا به آسمان فرق کرده است. البته ممکن است هنوز هم فضا امنیتی باشد ولی من این را نمی‌پسندم ما فضای امن می‌خواهیم نه فضای امنیتی.

وی خطاب به دانشجویان گفت: من از شما می‌پرسم آیا سال ٩٠، ٩١ و ٩٢ برای ١٦ آذر می‌توانستید به این راحتی اجتماع داشته باشید؟ حالا که سال ٩٣ و ٩٤ است همه دنبال ١٦ آذر هستند. یک زمانی بود که کسی جرات نمی‌کرد بگوید جنبش دانشجویی.

رئیس جمهوری ایران افزود: اگر از لحاظ شاخص دانشگاه ٩٤ با ٩١ فرق نکرده باشد حتما ما به عنوان دولت یازدهم محکوم هستیم. البته ممکن است با حد مطلوب فاصله داشته باشیم و برخی از نقدها که می‌شود درست است.

گفتنی است سخنرانی روحانی با حاشیه‌هایی نیز همراه بود از جمله شعارهایی که برخی دانشجویان در حمایت از محمد خاتمی سر دادند که با شعار «مرگ بر فتنه‌گر» عده‌ای دیگر از حاضران پاسخ داده‌ می‌شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

واکنش‌ها به رد صلاحیت روحانی؛ آیا نواصولگرایان پیروز میدان خواهند بود؟

روحانی در واکنش به رد صلاحیت خود توسط شورای نگهبان: صلاحیت تعیین مصالح کشور را ندارید