اینترپل در صدد مبارزه با دلالان مهاجرت غیرقانونی

اینترپل در صدد مبارزه با دلالان مهاجرت غیرقانونی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

همایش بین المللی پلیس بین الملل (اینترپل) پنجشنبه و جمعه این هفته با حضور ۱۲۰ نماینده از ارگانهای مختلف در لیون فرانسه برگزار شد. در این نشست که با

آگهی

همایش بین المللی پلیس بین الملل (اینترپل) پنجشنبه و جمعه این هفته با حضور ۱۲۰ نماینده از ارگانهای مختلف در لیون فرانسه برگزار شد.

در این نشست که با همکاری پلیس اروپا (یوروپل) سازماندهی شده بود، راههای موثر در مبارزه با دلالان مهاجرت غیرقانونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد شبکه عملیاتی ویژه ای تحت نظارت اینترپل تشکیل شود.

هدف از ایجاد این شبکه موسوم به «عملیات هیدرا» تبادل و تقویت اطلاعات پلیس در سراسر دنیا و تسهیل بازجویی دلالان و واسطه های مرتبط با قاچاق مهاجران و پناهجویان است.

اینترپل در این راستا فعالیت هایش در دفاتر منطقه ای
آفریقا واقع در ابیجان و نایروبی را نیز توسعه خواهد داد؛ اقداماتی که بیشتر جنبه پیشگیرانه خواهد داشت.

یورگن اشتاک، دبیرکل اینترپل درباره بازار پردرآمد این قاچاقچیان به خبرنگار ما گفت: «شاهد تغییر دائم مسیرها هستیم. گروههای بزه کار بصورت تصاعدی از فن آوری های مدرن ارتباطی و همینطور شبکه های اجتماعی اینترنتی استفاده می کنند. بنابراین نه تنها نیاز به تبادل اطلاعات دوجانبه و منطقه ای وجود دارد که این کار باید در سطح جهانی و بین قاره ای صورت بگیرد.»

هجوم پناهجویان و مهاجران بسوی مرزهای قاره سبز از پایان جنگ جهانی دوم به این سو، بی سابقه است. اتریش در مسیر ترانزیت این افراد به سوی مقصد نهایشان، یعنی آلمان و سوئد قرار گرفته است. روزانه چیزی در حدود هشتصد تا نهصد نفر از مرزهای این کشور عبور می کنند.

کلنل گرارد تاتزگرن از بخش اطلاعات جنایی اتریش این مسئله را باعث توسعه شبکه واسطه ها به شکلی حرفه ای، با یک دامنه فعالیت جهانی می داند.

او در این باره به خبرنگار ما می گوید: «این برای مهاجران خیلی خطرناک است برای اینکه افراد بزه کار متعددی در بلغارستان، رومانی و کشورهای دیگر هستند که روی قاچاق مهاجران متمرکز شده اند و این خیلی خطرناک است. آنها به عواقب کارشان آگاه نیستند و فقط مردم را بار کامیون می کنند.»

همین تابستان گذشته بود که پیکر هفتاد و یک مهاجر بخت برگشته در کامیونی رها شده در یکی از بزرگراههای اتریش خبر ساز شد. این البته تنها یکی از دهها مورد دردناکی بود که در دنیای واقعیت، مهاجران شاهدش هستند.

کلنل گرارد تاتزگرن از بخش اطلاعات جنایی اتریش در ادامه می گوید: «ممکن است باور نکنید ولی همین دو هفته پیش جان سه نفر را که در تانکر یک کامیون مخفی شده بودند، نجات دادیم. اگر دیرتر فهمیده بودیم خفه شده بودند؛ همین دو هفته پیش در وین.»

سودهای هنگفت و میلیاردی قاچاق و سهولت بازاستفاده از پولها در بزه هاری کاری دیگر، دلایل اصلی ای هستند که این سوداگران را به ادامه دادن راهشان تشویق می کند.

جلسه پیگیری نتایج این همایش ۲۲ و ۲۳ فوریه سال آینده میلادی در لاهه هلند برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد

پرتاب کمک‌های هوایی در شمال غزه به‌دلیل باز نشدن چترهای مخصوص باعث مرگ پنج نفر شد

تصاویری از زندگی روزمره فلسطینی‌های غزه‌ در چند روز آتش‌بس