رای به سیپراس برای تغییر سیستم سیاسی در یونان

رای به سیپراس برای تغییر سیستم سیاسی در یونان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

الکسیس سیپراس پس از پیروزی با رهبر حزب یونانی های مستقل در دفتر حزب سیریزا دیدار و گفت و گو کرد. سیریزا که با وجود پیروزی نتوانست اکثریت آرای لازم را

آگهی

الکسیس سیپراس پس از پیروزی با رهبر حزب یونانی های مستقل در دفتر حزب سیریزا دیدار و گفت و گو کرد.

سیریزا که با وجود پیروزی نتوانست اکثریت آرای لازم را کسب کند اینک قرار است با حزب یونانی های مستقل که موفق به کسب ۱۰ کرسی پارلمان شده، ائتلاف کند.

سیپراس پیش از برگزاری انتخابات با اشاره به اهمیت این انتخابات گفته بود: «با پیروزی می توانیم به سیستم سیاسی کهنه ای که از فساد حمایت می کند، پایان دهیم.»

وولا کهاگیا، ستون نویس صفحه سیاسی روز نامه «تا نئا» می گوید: «جامعه یونان می خواهد به سمتی حرکت کند تا از سیستم سیاسی کنونی رها شود. بنابراین نتیجه این انتخابات تنها اثبات سیپراس و توانایی هایش نیست بلکه می تواند نوعی دست رد به سیستم سیاسی باشد.»

آنجلوس کوئوس، تحلیلگر سیاسی در آتن نیز معتقد است: «سیپراس زمان مناسبی را برای انتخابات برگزید. درست پیش از آنکه طوفان اجرای سیستم ریاضت اقتصادی جدید در کشور آغاز شود.»

الکسیس سیپراس که پیروز پنجمین انتخابات یونان طی شش سال گذشته بوده اینک باید تدابیر ریاضت اقتصادی را به عنوان بخشی از شرایط وام دهندگان بر اساس توافق ماه ژوئیه اجرا کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات پارلمانی یونان؛ میتسوتاکیس پیروزی حزبش را «زلزله سیاسی» خواند

انتخابات یونان؛ میتسوتاکیس و سیپراس برای آخرین بار نیروهای خود را بسیج می‌کنند

متحدان عمران خان بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان آینده پاکستان خواهند داشت