مرزهای آلمان با اتریش بصورت موقت کنترل می شود

مرزهای آلمان با اتریش بصورت موقت کنترل می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان روز یکشنبه اعلام کرد که برای کاهش شمار پناهجویان، این کشور بصورت موقت مرزهای خود با اتریش را تحت کنترل قرار می دهد

آگهی

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان روز یکشنبه اعلام کرد که برای کاهش شمار پناهجویان، این کشور بصورت موقت مرزهای خود با اتریش را تحت کنترل قرار می دهد.

کشور آلمان که در دو روز گذشته بیشترین تعداد ورود مهاجران را داشت می گوید فعلاً ظرفیت بیشتری برای اسکان پناهجویان ندارد.

در همین رابطه رفت و آمد قطارهای مسافربری از اتریش به آلمان از ساعت پنج بعد از ظهر روز یکشنبه تا ساعت شش صبح روز دوشنبه به حالت تعلیق در آمد. صدها پناهجو ناچار به ترک قطار در سالزبورگ اتریش شدند و در یک پارکینگ زیر زمینی به آنها مستقر شده اند.

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان گفت: « مقررات دوبلین مربوط به موضوع پناهندگی هنوز باید رعایت شود و از همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهم که آن را درنظر بگیرند. به این معنی که مسئولان کشورها باید علاوه بر ثبت نام پناهجویان به تقاضای پناهندگی آنان رسیدگی کنند.»

وی گفت آلمان نمی تواند بپذیرد که پناهجویان، خود کشور دلخواهشان را انتخاب کنند و باید همه کشورهای اروپا در پذیرش مهاجران سهمی بگیرند.

63 هزار پناهجو از تاریخ ۳۱ اوت تا کنون وارد مونیخ شده اند. دولت بایرن عصر روز یکشنبه در مونیخ نشستی اضطراری برای بررسی بحران موجود برگزار کرد. نتیجه این نشست در یک کنفرانس خبری اعلام خواهد شد.

تعداد پناهجویانی که در روزهای پایانی این هفته با قطار از اتریش به مونیخ آمدند به حدی بود که مراکز موجود اشباع شده اند و تعدادی از این مهاجران نیز به ناچار در فضای آزاد، در شرایط ابتدایی خوابیدند.

همزمان، هزاران پناهجو نیز وارد دورتموند شده اند و از آنها ثبت نام بعمل آمده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا ادعاهای مطرح شده درباره پناهجویان صحت دارد؟

شهر مونیخ با مشکل اسکان پناهجویان روبرو شد

همکاری کنسول افتخاری فرانسه در ترکیه با قاچاقچیان انسان