اعتراض پناهجویان در مجارستان به خشونت کشیده شد

اعتراض پناهجویان در مجارستان به خشونت کشیده شد
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پناهجویان خشمگینی که حاضر نبودند به اردوگاه بروند، در پایتخت مجارستان با پلیس درگیر شدند. روز جمعه در ایستگاه کلتی بوداپست خشونت ها به اوج خود رسید و

آگهی

پناهجویان خشمگینی که حاضر نبودند به اردوگاه بروند، در پایتخت مجارستان با پلیس درگیر شدند. روز جمعه در ایستگاه کلتی بوداپست خشونت ها به اوج خود رسید و پلیس تلاش کرد اعتراض هزاران پناهجو را که بیشترشان سوری بودند، کنترل کند. مقامات مجاری سعی دارند تا از هجوم مهاجران غیرقانونی به سوی غرب و شمال اروپا جلوگیری کنند.

توقف قطارها و هرج و مرج ناشی از هجوم پناهجویان سبب شد تا بسیاری از این افراد، با پای پیاده به سوی غرب و به طرف وین، پایتخت اتریش به راه بیفتند. در عین حال مقصد نهایی بیشتر آنها آلمان است.

گفته می شود یک پناهجوی پاکستانی نیز حین فرار از دست پلیس در ایستگاه بیچکه کشته شد. همزمان سازمان های مردم نهاد تلاش می کنند تا به گروه آوارگان آب و غذا برسانند.

کشورهای اتحادیه اروپا در تلاشند تا به راه حل مشترکی برای بحران پناهجویان دست یابند. آژانس پناهندگان سازمان ملل از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است تا برای دویست هزار مهاجر جدید سرپناه تهیه کنند.

وضعیت در روسکه در جنوب مجارستان نیز بحرانی است. پلیس در این منطقه حتی در مواردی با خبرنگاران نیز برخورد کرد. بسیاری از مهاجران از سمت صربستان به حصار و سیم خاردار مرزی مجارستان هجوم آوردند و وارد خاک این کشور شدند. نیروهای مجاری با شلیک گاز اشک آور تلاش کردند تا اوضاع را تحت کنترل خود در آورند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پراگ؛ مخالفت سران گروه ویزگراد با سهمیه بندی پناهجویان در اتحادیه اروپا

سفر مقامات عالی رتبه کمیسیون اروپا به یونان

اعتراض پناهجویان در قطارهای متوقف شده مجارستان