سرپناهی برای پانصد مهاجر افغان در پارک های یونان

سرپناهی برای پانصد مهاجر افغان در پارک های یونان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نزدیک به پانصد پناهجوی افغان در پارک آرئوس در مرکز شهر آتن، پایتخت یونان در زیر چادر زندگی می کنند. دولت یونان به رغم بحران مالی که این روزها با آن

آگهی

نزدیک به پانصد پناهجوی افغان در پارک آرئوس در مرکز شهر آتن، پایتخت یونان در زیر چادر زندگی می کنند. دولت یونان به رغم بحران مالی که این روزها با آن دست به گریبان است، قرار است ساختمان هایی برای اسکان موقت این مهاجران احداث کند تا از این وضعیت بغرنج نجات پیدا کنند.

یکی از پناهجویان افغان می گوید: «ما در افغانستان مشکلات زیادی داریم که شما نمی دانید. مثلا این که معلوم نیست مردم به چه دلیلی کشته می شوند. طالبان هست، داعش هست.»

بیشتر مهاجران افغان می خواهند یونان را ترک کنند و به کشورهای دیگر اروپا مثل آلمان، سوئد و بریتانیا بروند. اما تا زمانی که در یونان به سر می برند، دولت و سازمان های خیریه یونان مجبورند به آنها کمک کنند.

خبرنگار یورونیوز در آتن می گوید: «این پانصد مهاجر از پارک منتقل خواهند شد و سر پناه پیدا خواهند کرد. ولی بعد چه؟ گروه های بعدی که به آتن می رسند چه خواهند کرد؟

تعداد افرادی که همه روزه به جزایر یونان در دریای اژه می آیند به طرز رقت باری رو به افزایش است و یونان قادر نیست به وضعیت این همه پناهنده رسیدگی کند. باید دانست که این نه فقط مشکل یونان و ایتالیا، بلکه مشکل تمام اروپاست.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد

تصاویری از یونان؛ سیل پس از آتش‌سوزی‌های گسترده دستکم ۳ قربانی گرفت

شعله‌های آتش‌سوزی‌های جنگلی یونان به منازل مسکونی نزدیک آتن رسید