رانندگان تاکسی لیون، خشمگین از سامانه اوبرپوپ

رانندگان تاکسی لیون، خشمگین از سامانه اوبرپوپ
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

علاوه بر پاریس، رانندگان تاکسی در لیون فرانسه هم به صف معترضان به شرکت آمریکایی اوبر پیوستند و در مجموع ۲۲ کیلومتر راهبندان در این شهر ایجاد کردند

آگهی

علاوه بر پاریس، رانندگان تاکسی در لیون فرانسه هم به صف معترضان به شرکت آمریکایی اوبر پیوستند و در مجموع ۲۲ کیلومتر راهبندان در این شهر ایجاد کردند. روز پنج شنبه حدود ۲۵۰ تاکسی به نشانه اعتراض از چهار گوشه شهر لیون به سمت مرکز این شهر به حرکت درآمدند.

رئیس فدراسیون تاکسی داران فرانسه گفت: «این رانندگان خشمگینند چون امروز یک سامانه آمریکایی به نام اوبر شغل کاذب و غیرقانونی برای بعضی ها ایجاد کرده و فرصت شغلی را از تاکسی ها می گیرد. بنابراین ما می خواهیم که این کار پایان بگیرد. متأسفانه به مرحله تظاهرات رسیده ایم چون هیچ یک از گفتگوهایی که در این زمینه با دولت داشته ایم به نتیجه نرسیده است.»

پلیس لیون سه راننده تاکسی را به ظن دست داشتن در حمله به یک مسافر اوبر در روز شنبه دستگیر و سپس آنها را آزاد کرد.

یک راننده اوبر که نخواست هویتش فاش شود، گفت: «سعی کنید نصف شب یک تاکسی پیدا کنید، سعی کنید یک تاکسی پیدا کنید که کارت بانکی قبول کند یا مسیر کوتاه را قبول کند، یا این که هر جا خواستید شما را ببرد، یا وقتی مریض هستید بیاید دنبالتان هر جا که باشید. ببینید می توانید چنین چیزی پیدا کنید. می بینید که در این شرایط پیدا کردن تاکسی غیرممکن است. تاکسی در شب جزو تجملات محسوب می شود.»

رانندگان تاکسی در لیون تهدید کرده اند که اگر سامانه اوبرپوپ برچیده نشود، دوازدهم تیر تظاهرات دیگری برگزار خواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش استفاده از «اوبر پوپ» و اعتراض رانندگان تاکسی در اروپا

رانندگان خشمگین تاکسی، ترافیک پاریس را مختل کردند

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند