داعش در آستانه شکست در منطقه ای استراتژیک

داعش در آستانه شکست در منطقه ای استراتژیک
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کردهای سوری متشکل زیر نام «یگانهای مدافع خلق»، با پیشروی در استان رقه سوریه که تحت کنترل داعش است، به نزدیکی شهر تل ابیض رسیده اند. تل ابیض به سبب

آگهی

کردهای سوری متشکل زیر نام «یگانهای مدافع خلق»، با پیشروی در استان رقه سوریه که تحت کنترل داعش است، به نزدیکی شهر تل ابیض رسیده اند. تل ابیض به سبب واقع شدن در نزدیکی مرز ترکیه، مهمترین مسیر امدادرسانی به داعش و ارتباط این گروه با ترکیه محسوب می شود. این شهر همچنین به شهر رقه مقر حکمرانی این گروه که خود را «دولت اسلامی» می خواند نیز نزدیک است.

حملات کردهای سوری از روز پنج شنبه گذشته که با پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا انجام شد، سبب شده تا شهرک سلوک که در مسیر تل ابیض قرار دارد از کنترل داعش خارج شود. چندین هزار تن از ساکنان تل ابیض با پیشبینی وقوع درگیریهای شدید میان داعش و نیروهای کرد، می کوشند تا خود را از طریق گذرگاه مرزی به ترکیه برسانند. نیروهای مرزی ترکیه به دستور دولت این کشور از ورود پناهجویان جلوگیری می کردند و سختگیری ها از روز چهارشنبه افزایش یافته بود، اما ساعتی پیش اعلام شد که مرزها به روی پناهجویان گشوده شده است.تخمین زده می شود که اکنون بیش از سیزده هزار آواره در مرز ترکیه سرگردان هستند.

تازه ترین گزارشها از شمال سوریه حاکی از آن است که نیروهای کرد یگانهای مدافع خلق، کنترل روستاهای بیر عاشق، العیساوی و بیر محمد الخضر در شرق تل ابیض را نیز در اختیار گرفته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد