واکنش ها به نیمه کاره ماندن مذاکرات یونان

واکنش ها به نیمه کاره ماندن مذاکرات یونان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیر دارایی یونان می گوید کشورش پیشنهاد تازه بستانکاران را نخواهد پذیرفت. بستانکاران یونان آزادسازی آخرین بخش از کمک مالی به این کشور را به انجام اصلاحات اقتصادی توسط دولت یونان گره زده اند.

آگهی

گزارش تفصیلی

یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان، در حالی که خارج از ساختمان وزارتخانه از موتورسیکلت خود پیاده می شد، به این سوال خبرنگاران که آیا یونان برنامه پیشنهادی جدید بستانکاران را خواهد پذیرفت، پاسخ منفی داد. او گفت هرگز چنین نخواهیم کرد زیرا به این خاطر انتخاب نشده ایم.

این در واقع واکنشی به ناتمام ماندن مذاکرات در روز پنجشنبه و فشارهای روزافزون بستانکاران بر مقامات یونان برای به اجرا گذاشتن اصلاحات اقتصادی و صرفه جویی های بیشتر است.

ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا، روز جمعه گفت که مذاکرات از سر گرفته خواهد شد، هر چند توپ را به زمین دولت یونان انداخته و از آنها خواسته با پیشنهادی قابل قبول پای میز مذاکره بیایند.

یکی از شهروندان آتن می گوید: «این افراد دارند ما را مستقیم به ویرانه هدایت می کنند، امکان ندارد بتوانند به توافق دست یابند، بدهی آنقدر عظیم است که متاسفانه نمی شود کاری با آن کرد، همه این را می دانند.»

دیگری که نماینده شرکتی دارویی است می گوید: «هر آخر هفته فکر می کنیم اتفاقی خواهد افتاد و می گوییم آیا باید برویم پولمان را از بانک بیرون بیاوریم، آیا ماجرایی شبیه به قبرس اتفاق خواهد افتاد و از هفته آینده همه بانک ها تعطیل می کنند؟ بدبختانه من خیلی بدبینم، این احساسی است که آنها در مردم ایجاد کرده اند.»

پس از آنکه نمایندگان صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه مذاکرات بر سر بدهی های یونان را ترک کردند، شاخص بورس یونان با کاهش روبرو شد.

صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و اتحادیه اروپا به عنوان بستانکاران اصلی یونان، در شرایطی آزادسازی آخرین بخش از کمک مالی به این کشور را به اصلاحات اقتصادی گره زده اند که یونان سالها زیر برنامه های شدید ریاضتی بوده و هم اکنون با کسری بودجه و بیکاری روبرو است، تا جایی که متقاضیان شغل، در راهروهای وزارت کار چادر زده اند و خواهان رسیدگی به وضعیت خود هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندپروازی‌های اقتصادی و منجلاب بازار املاک چین؛ نخست‌وزیر خواهان رشد پنج درصدی است

توافق کابینه ائتلافی آلمان در دقیقه ۹۰؛ بن‌بست بودجه ۲۰۲۴ رفع شد

بحران بودجه در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا؛ وعده‌های صدراعظم آلمان در پارلمان به سخره گرفته شد