القاعده یمن شهر و فرودگاه مکلا را در تصرف خود درآورد

القاعده یمن شهر و فرودگاه مکلا را در تصرف خود درآورد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آخرین گزارشها از تحولات یمن حاکی است که نیروهای القاعده با استفاده از ناامنی بوجود آمده بر اثر حملات ائتلاف عربی، فرودگاه شهر مکلا را در تصرف خود در

آگهی

آخرین گزارشها از تحولات یمن حاکی است که نیروهای القاعده با استفاده از ناامنی بوجود آمده بر اثر حملات ائتلاف عربی، فرودگاه شهر مکلا را در تصرف خود در آوردند.

بنابر این گزارش، واحد نظامی مامور تامین امنیت این فرودگاه با پیشروی نیروهای انصار الشریعه وابسته به القاعده بدون هیچ مقاومتی عقب نشینی کرده اند.

نیروهای القاعده هم اکنون با کنترل مکلا، تمام این شهر دویست هزار نفری واقع در جنوب شرق یمن را تحت کنترل خود دارند.

همزمان طرفداران شیعیان حوثی با تجمع در صنعا پایتخت، قطعنامه شورای امنیت که خواهان عقب نشینی حوثیها از مناطق تحت تصرفشان و همچنین خلع سلاح آنها شده است را محکوم کردند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، بعنوان کشوری که از سوی کشورهای عربی به حمایت از حوثیها متهم شده، در یک مصاحبه اختصاصی با یورونیوز، با بیان این که قدرتهای خارجی نمی بایست برای آینده یمن شرط تعیین کنند و یا وارد مذاکره با آنها شوند، گفت: “آنچه آنها به آن نیاز دارند تسهیل گفتگو میان گروههای مختلف یمنی است و این چیزی است که ما برای انجام آن آماده ایم.”

همزمان، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده که یکهزار و ششصد یمنی تاکنون از جنگ در این کشور گریخته و با قایق به جیبوتی و سومالی رفته اند.

این سازمان می افزاید که انتظار می رود تعداد پناهجویان یمنی طی ماههای آینده به یکصد و سی هزار نفر برسد.

جنگ یمن تاکنون باعث کشته شدن حدود هشتصد غیرنظامی شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ظریف: گفتگوها در یمن باید بدون مشارکت قدرتهای خارجی باشد

تحولات اخیر یمن از نگاه کارشناسان یورونیوز

جنگ داخلی، یمن را به زمینه ای مساعد برای حضور داعش تبدیل می کند