آنچه در مورد سقوط هواپیمای جرمن وینگز می دانیم

آنچه در مورد سقوط هواپیمای جرمن وینگز می دانیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس ای320 متعلق به خطوط هوایی جرمن وینگز که از بارسلون عازم دوسلدورف بود در جنوب شرق فرانسه سقوط کرد. در زیر اطلاعاتی

آگهی

یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس ای320 متعلق به خطوط هوایی جرمن وینگز که از بارسلون عازم دوسلدورف بود در جنوب شرق فرانسه سقوط کرد.

در زیر اطلاعاتی را که تا بعدازظهر سه شنبه، کمی پس از حادثه سقوط این هواپیما در اختیار داریم خلاصه می کنیم.

هواپیما H3>

این هواپیما از گروه هواپیماهای ایرباس سری ای320 (دیگر هواپیماهای این سری عبارتند از: ایرباس ای۳۱۸، ایرباس ای۳۱۹ و ایرباس ای۳۲۱) است.

شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس، رقیب بوئینگ، حدود نیمی از هواپیماهای مسافربری جهان را تولید می کند. هواپیمای ایرباس ای۳۲۰ یکی از بزرگترین موفقیت های تجاری شرکت ایرباس به حساب می آید. ظرفیت این هواپیما حداقل 150 و حداکثر 180 مسافر است. از این مدل ایرباس که رقیب مستقیم بوئینگ 737 است، بیشتر برای مسافت های کوتاه و متوسط استفاده می شود.

به گفته شرکت ایرباس، حدود 3600 فروند هواپیمای از سری ای320 در کشورهای جهان پرواز می کنند.

مسیر H3>

سایت اینترنتی Flightradar24 که بطور مستقیم موقعیت هواپیماها را گزارش می کند، در حساب توییتر خود نوشت که «پرواز 4U-9525 از همان مسیر عبور کرد که روز قبل هم عبور کرده بود». براساس پیام های توییتری این سایت، هواپیمای ایرباس جرمن وینگز به طور عادی و با سرعت معمولی مسیر خود را می پیمود اما سپس در ظرف فاصله ده دقیقه، حدود هیجده هزار پا از ارتفاع خود را از دست داد.

#4U9525 was following the same flight path as yesterday Yesterday http://t.co/59MOETk0GdToday http://t.co/21vkfBS38Dpic.twitter.com/BynF6vlVE0

— Flightradar24 (@flightradar24) 24 Mars 2015

Germanwings flight #4U9525 from Barcelona to Dusseldorf has crashed in French Alps. http://t.co/FHoX6q0GHtR.I.P. pic.twitter.com/oUOhJrHxko

— Flightradar24 (@flightradar24) March 24, 2015

Playback of flight #4U9525 with speed and altitude graph is available on http://t.co/FHoX6q0GHtpic.twitter.com/amfKBbdeok

— Flightradar24 (@flightradar24) March 24, 2015

آب و هوا H3>

به گفته مقام های وزارت حمل و نقل فرانسه، شرایط آب و هوایی هنگام وقوع حادثه سقوط هواپیما «بد نبوده است». برخی از رسانه های فرانسوی گزارش دادند که وضعیت جوی در زمان حادثه بسیار ملایم و آرام بوده است.

شرکت هواپیمایی جرمن وینگز H3>

خطوط هوایی جرمن وینگز، شرکت عرضه کننده پرواز های ارزان قیمت وابسته به لوفت هانزا است. این شرکت در سال 2002 میلادی تاسیس شد.

یکی از مقام های ایرفرانس گفت که سانحه سقوط هواپیمای جرمن وینگز، نخستین حادثه برای شرکت های ارزان قیمت اروپاییست.

شرکت جرمن وینگز بخش عمده پروازهای داخل اروپای لوفت هانزا را انجام می دهد.

چند تن از کارشناسان حمل و نقل هوایی در مصاحبه با رادیو «یوروپ 1» فرانسه گفتند که این شرکت از نظر «امنیت» از اعتبار خوبی برخوردار است. سایت اینترنتی airlineratings نیز با اختصاص بالاترین امتیاز 7/7 خطوط هوایی جرمن وینگز را از نظر ایمنی بسیار خوب ارزیابی کرده است.

محل سقوط H3>

هواپیما در ارتفاع 2700 متری و در یک منطقه صعب العبور نزدیکی شهر کوچک «مئولان رووِل» در کوهستان های «تروآ اِوِشه» آلپ سقوط کرده است.

سازمان حمل و نقل هوایی فرانسه اعلام کرد در ساعت 10:47 به وقت محلی یک سیگنال اضطراری از سوی پرواز شماره 4U-9525 دریافت کرده است. در آن لحظه ارتفاع هواپیما پنج هزار پا بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

جشنواره فالاس والنسیا؛ زمانی که عروسک‌ها شهر را پر می‌کنند