انتخابات پارلمانی اسرائیل؛ حزب حاکم لیکود پیروز و اتحاد صهیونیست دوم شد

انتخابات پارلمانی اسرائیل؛ حزب حاکم لیکود پیروز و اتحاد صهیونیست دوم شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس آخرین نتایج شمارش آراء انتخابات پارلمانی روز گذشته اسرائیل، حزب حاکم لیکود در رقابتی تنگاتنگ از رقیبش، اتحاد صهیونیست پیشی گرفت و با کسب ۳۰

آگهی

بر اساس آخرین نتایج شمارش آراء انتخابات پارلمانی روز گذشته اسرائیل، حزب حاکم لیکود در رقابتی تنگاتنگ از رقیبش، اتحاد صهیونیست پیشی گرفت و با کسب ۳۰ کرسی پیروز این انتخابات شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و رهبر حزب لیکود قبل از اعلام این نتیجه، از پیروزی حزبش بر حزب رقیب سخن راند و خطاب به هوادارانش گفت: «من به مردم اسرائیل افتخار می کنم که در این لحظه حقیقی توانستند موضوع اساسی را از سطحی تشخیص و حمایت خود را از آنچه برای ما مهم است نشان دهند؛ ما به دنبال رسیدن به امنیتی کارآمد، اقتصادی پاسخگو و حمایت های اجتماعی هستیم.»

ائتلاف گروه های چپ و میانه موسوم به اتحاد صهیونیست به رهبری اسحاق هرتزوگ ضعیف تر از آنچه پیش بینی می شد ظاهر شد و با کسب ۲۴ کرسی در جایگاه دوم قرار گرفت.

اسحاق هرتزوگ در آخرین اظهاراتش قبل از اعلام نتیجه نهایی گفت: «باید بگویم که بدون شجاعت و اتحاد باشکوه بین من و تزیپی لیونی نمی توانستیم به این نتیجه برسیم. نتیجه اعلام شده به ما اجازه می دهد که به قدرت بازگردیم. با این حال منتظر نتیجه نهایی هستیم.»

آخرین نظرسنجی ها از رقابت شانه به شانه این دو حزب رقیب حکایت داشت.

شب گذشته دو شبکه تلویزیونی اسرائیل پیش بینی کرده بودند که حزب لیکود و حزب اتحاد صهیونیست هر یک ۲۷ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنیست را از آن خود می کند.

پیروز انتخابات پارلمانی اسرائیل ناگزیراست تا برای تشکیل دولت به ائتلاف با احزاب دیگر روی آورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصویر ترامپ خندان در تبلیغ انتخاباتی نتانیاهو

انتخابات اسراییل و مناسبات با آمریکا

پوشش زنده انتخابات پارلمانی اسرائیل