تصویر ترامپ خندان در تبلیغ انتخاباتی نتانیاهو

تصویر ترامپ خندان در تبلیغ انتخاباتی نتانیاهو
تصویر ترامپ خندان در تبلیغ انتخاباتی نتانیاهو Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ترامپ به دلیل سیاست‌های دشمنانه و سرسختانه‌اش علیه ایران و فلسطینی‌ها و نیز شناسایی بیت‌المقدس به پایتختی اسرائیل، نزد مردم این کشور محبوبیت ویژه‌ای دارد.

آگهی

لیکود، حزب متبوع نخست‌وزیر اسرائیل برای تبلیغات خود در انتخابات آتی درون حزبی از عکس ترامپ در کنار نتانیاهو استفاده کرده است.

روی بنرهای بزرگی که روز یکشنبه ۱۴ بهمن برای تبلیغات حزب لیکود در یکی از ورودی‌های اصلی تل‌آویو، پایتخت اسرائیل و بعد از آن در نقاط دیگر نصب شد، تصویر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور در حال فشردن دست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیده می‌شود. در این تصویر، هر دو رهبر به نظر شاد بوده و لبخند رضایت بر لب دارند. روی این تصویر تبلیغاتی به زبان عبری نوشته شده است: «نتانیاهو، اتحادی دیگر.»

ترامپ به دلیل سیاست‌های دشمنانه و سرسختانه‌اش علیه ایران و فلسطینی‌ها و نیز شناسایی بیت‌المقدس به پایتختی اسرائیل، نزد مردم این کشور محبوبیت ویژه‌ای دارد. بنابراین به نظر می‌رسد نتانیاهو با نشان دادن صمیمیت خود با رئیس جمهوری آمریکا در پی جلب توجه شهروندان به خود و حزب متبوعش از جناح محافظه‌کار، یعنی لیکود باشد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

با آن که بنیامین نتانیاهو درگیر سه پرونده شکایت به اتهام فساد اداری و مالی است، اما پیشتاز نظرسنجی‌ها برای انتخابات سراسری بعدی است. با این حال برخی نظرسنجی‌ها حاکی از پیشرفت رقیب اصلی او یعنی بنی گنتس، فرمانده کل پیشین ستاد فرماندهی و عملیاتی ارتش اسرائیل است.

سه ماه پیش، در پی استعفای وزیر دفاع و ایجاد بن‌بست سیاسی در اسرائیل و تصمیم متحدان نخست‌وزیر از حزب لیکود به خروج از دولت، رهبران ائتلاف حاکم تصمیم به انحلال کنست، پارلمان این کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام گرفتند. این انتخابات قرار است روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۹۸ برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«عطر فاشیسم» در آگهی نامزد انتخابات اسرائیل جنجال‌ساز شد

انتخابات پارلمانی اسرائیل؛ حزب حاکم لیکود پیروز و اتحاد صهیونیست دوم شد

آغاز انتخابات پارلمانی اسرائیل؛ رقابت ائتلاف اتحاد صهیونیست با لیکود