حمایت جدایی طلبان از حضور حافظان صلح سازمان ملل در شرق اوکراین

حمایت جدایی طلبان از حضور حافظان صلح سازمان ملل در شرق اوکراین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درگیریها در شرق اوکراین، بویژه در شهر دبالتسوه همچنان ادامه دارد. به گفته دولت اوکراین بیش از سرباز اوکراینی جانشان را در درگیریهای شبانه روز گذشته

آگهی

درگیریها در شرق اوکراین، بویژه در شهر دبالتسوه همچنان ادامه دارد. به گفته دولت اوکراین بیش از سرباز اوکراینی جانشان را در درگیریهای شبانه روز گذشته از دست داده اند.

این در حالیست که از دوازدهم فوریه طرح صلح مینسک در شرق اوکراین آغاز شده است و قرار است بزودی سربازان حافظ صلح سازمان ملل به این منطقه بروند.

وزیر دفاع جمهوری خودخوانده خلق دونتسک می گوید: “با احترام به حافظان صلح، باید بگویم ما از همان اولین روزهای درگیریها و تنشها در شرق اوکراین از سازمان ملل و فدراسیون روسیه درخواست کمک کردیم. همان موقع هم گفتیم اگر قرار است نیروهای حافظ صلح به منطقه اعزام کنند ما کاملا موافقیم. از آنها می خواهیم که در اولین فرصت، حافظان صلح را به این منطقه اعزام کنند.”

پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین روز هجدهم فوریه اولین بار خبر اعزام نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به منطقه را مطرح کرد و گفت: “امروز می خواهم به شما بگویم که سربازان حافظ صلح سازمان ملل تحت نظر شورای امنیت سازمان ملل به منطقه می آیند.”

کاخ کرملین از حضور سربازان حافظ صلح سازمان ملل خوشحال نشده است. مقامات کرملین می گویند هیچگاه حضور سربازان صلح سازمان ملل در توافق صلح مینسک مطرح نشده بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش اهالی کی یف به عقب نشینی ارتش اوکراین از دبالتسوه

سرگئی لاوروف: فورا تیراندازی را متوقف کنید

یک سال جنگ داخلی در اوکراین؛ آنچه گذشت