دموکراتها و جمهوریخواهان کنگره بر سر بودجه آمریکا توافق کرده اند

دموکراتها و جمهوریخواهان کنگره بر سر بودجه آمریکا توافق کرده اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پنجشنبه شب در واشنگتن آخرین مهلت قانونگذاران در کنگره آمریکا برای تصویب بودجه سال جدید میلادی است. ظاهراً رهبران کنگره در مذاکراتی غیررسمی با اختصاص

آگهی

پنجشنبه شب در واشنگتن آخرین مهلت قانونگذاران در کنگره آمریکا برای تصویب بودجه سال جدید میلادی است. ظاهراً رهبران کنگره در مذاکراتی غیررسمی با اختصاص بودجۀ حدوداً یک تریلیون دلاری موافقت کرده اند.

این بودجه اکثر بخشهای دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را تا ماه سپتامبر تامین مالی خواهد کرد بجز وزارت امنيت داخلی را که فقط تا ماه فوریه سال جدید میلادی تامین مالی می گردد.

سناتور دموکرات، جو منچین از ویرجینیای غربی می گوید: «بنظرم باید همین الآن بر روی اصلاحات بنیادین مالیاتی کار کنیم، مدتهاست که درباره آن صحبت می کنیم و اکنون زمان پرداختن به آن کاملا مناسب است. از دید من بحث اصلاح نظام مالیاتی مهمتر از بحث بودجه است.»

بودجه جدید در طولانی مدت شامل طرح اصلاح قوانین مهاجرت که طرح دولت آقای اوباماست نخواهد شد، طرحی که وابسته به وزارت امنیت داخلی آمریکاست و این وزارت فراتر از ماه فوریه سال جدید تامین مالی نمی گردد.

جان-کریستوفر بوآ، تحلیلگر سیاسی از دانشگاه جورج تاون می گوید:«جمهوری خواهان می خواهند همچون رهبرانی دیده شوند که در واشنگتن کارها را به سرانجام می رسانند و رئیس جمهوری کارش تمام شده و امیدی برای پیشبرد طرحهایش نیست، اما حقیقت این است او میراثی برای بجا گذاشتن می خواهد تا مطمئن شود که برخی از چیزهایی که او بخاطرش به واشنگتن آمد همانند طرح بیمه بهداشت همگانی و اصلاح قانون مهاجرت و طرحهای مترقی اجتماعی دیگر به انجام رسند.»

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز بحث و جدل در خصوص بودجه آمریکا را رشته ای می خواند که ظاهراً سر دراز خواهد داشت. وی می گوید: « درام تصویب لایحه بودجه در آخرین لحظات به سنت ایام کریسمس واشنگتن تبدیل شده است. اما موافقت کنونی این بار آتش بسی است ناپایدار که صحنه سیاست سال پیش رو را به یک رویارویی طولانی با رئیس جمهور اوباما تبدیل می کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ تهدید کرد که لایحۀ بودجۀ کنگره را وتو خواهد کرد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟