واکنش اوباما به ناآرامی های فرگوسن

واکنش اوباما به ناآرامی های فرگوسن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ادامه اعتراض های خیابانی و افزایش ناآرامی در شهر فرگسون واکنش باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا را در پی داشت.

او گفت: «به کسانی که به نظرشان آنچه در فرگوسن روی داده، عذری است برای خشونت می گویم که من هیچ همدلی با آن ندارم. من هرگز موافق تخریب جامعه متعلق به شما نیستم ولی با اکثریت قریب به اتفاق کسانی که احساس ناامیدی و درد می کنند همدلم، زیرا آنها حس می کنند که ممکن است با برخی جوامع منصفانه رفتار نشود یا برخی افراد به قدر دیگران ارزشمند تلقی نشوند که من آن را درک می کنم.»

دارن ویلسون، افسر پلیسی که ماه میلادی اوت به ضرب گلوله مایکل براون، نوجوانی سیاه پوست را از پا در آورد در گفتگو با جورج استفانوپلوس،خبرنگار تلویزیون ای بی سی گفت: «پس از اینکه به سوی من آمد و تصمیم گرفتم که شلیک کنم، چند باری شلیک کردم و بعد دست کشیدم.»

وی ادامه داد: «متوجه شدم که حداقل یکی از گلوله ها به او اصابت کرده است، نمی دانم به کجا ولی دیدم که دیدم که جاخالی می داد و سپس توقف کردم و دوباره فریاد زدم “ایست! روی زمین دراز بکش“؛ به او فرصتی برای توقف دادم. او تمام فرمانها را نادیده گرفت و به دویدن ادامه داد. پس از آن دوباره شلیک کردم و حداقل یک گلوله به او اصابت کرد چراکه جاخالی می داد.»

این نخستین بار است که پلیس ضارب، در یک رسانه به شرح ماجرای مایکل براون پرداخته است. دارن ویلسون 28 ساله پیش از این حادثه به مدت سه سال نیروی پلیس شهر فرگوسن بود.

اعتراض به کشته شدن مایکل براون که هجده سال داشت در کنار اعتراض های مدنی، غارت فروشگاهها و به آتش کشیدن حداقل دوازده واحد تجاری را به همراه داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ضارب مایکل براون می گوید وجدانش از کشتن جوان سیاهپوست آسوده است

اعتراض خیابانی از فرگوسن به شهرهای دیگر آمریکا رسید

خانواده نوجوان کشته شده در فرگوسن: از دستگاه قضایی ناامید شدیم