موسیقی و سکوت، عوامل مهم بهبود عملکرد دانش آموزان در سر کلاسهای درس

موسیقی و سکوت، عوامل مهم بهبود عملکرد دانش آموزان در سر کلاسهای درس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سکوت، موسیقی، این دو عنصر چگونه به بهبود و پیشرفت آموزش و یادگیری کمک می کنند. بسیاری آرامش در کار و برخی محیط کار شلوغ را ترجیح می دهند. اگر بتوان هر دو این عنصر را در کلاسهای درس ادغام کرد، می توان کمک بزرگی به پیشرفت دانش آموزان کرد.

عدم حضور آرامش و سر و صدای زیاد در سر کلاسهای درس، برخی از مواقع مانعی مهم برای پیشرفت دانش آموزان است. اما با الهام از روشهای دین بودایی می توان آرامش را به دانش آموزان اهدا کرد. در برخی از مدارس اسکاتلند، معلمان از روشهای مدیتیشن و خواب آرام برای افزایش ظرفیت دانش آموزان کمک می گیرند.

سر و صدا در سر کلاسهای درس یکی از موانع مهم یادگیری و آموزش است. سازمان جهانی بهداشت نسبت به این موضوع هشدار داده است. در بریتانیا برخی از مدارس با سکوت به جنگ این مشکل رفته اند.

این نگاه و روش در بریتانیا هواداران زیادی پیدا کرده است. به گفته بسیاری از کارشناسان، این روش کیفیت کار آموزش را افزایش می دهد. دانش آموزان اعتماد به نفس زیادی پیدا می کنند و رفتارشان در سر کلاسهای درس متحول می شود. این روش کاملا مضرات شیوه های ارزشیابی سنتی را روشن می کند.

موسیقی و رقص در خدمت آموزش

در کرانه باختری رود اردن، بسیاری قربانی جنگ و خشونت هستند. موسیقی می تواند مرهمی بر دردهای مردم در این منطقه باشد. اما آیا موسیقی می تواند ظرفیتهای آموزشی را افزایش دهد؟

به ابتکار اصلی گروهی از موسیقیدانان در اراضی فلسطینی، موسیقی در خدمت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

موسیقیدانهایی که سازمان غیر انتفاعی موسیقیدانان بدون مرز را پایه نهاده اند بنیانگذار این روشند. آنها شاگردان را با رقص و آواز آشنا می کنند و سعی می کنند از رقص و آواز استفاده کنند تا ظرفیت دانش آموزان را بالا ببرند.

نواختن درام ظرفیت یادگیری دانش آموزان را بالا می برد

به عقیده محققان دانمارکی، استفاده از ضرباهنگهای محتلف موسیقیایی می تواند قدرت یادگیری را افزایش دهد. مثلا درام زدن می تواند ظرفیتهای شما را در یادگیری گسترش دهد.

مطالعات گسترده محققان در دانشگاه تورنتو نیز نشان می دهد زمانی که دانش آموزی موسیقی را با ضرباهنگهای مختلف می نوازد، از دستان و پاهایش کمک می گیرد و براحتی ظرفیت یادگیری اش را افزایش می دهد و در زندگی روزمره این افراد نیز تاثیر اساسی دارد.

در این برنامه، با یک استاد درام به گفتگو نشسته ایم.

Learning World Facebook

Learning World Twitter

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوندی رویای زوج سالمند اسکاتلندی را در روزهای آخر زندگی محقق کرد

کشتی‌سوزی وایکینگ‌ها در شتلند اسکاتلند در جشنواره موسوم به «آپ هلی آ»

تحقیقات ضدفساد پلیس اسکاتلند؛ نیکلا استورجن ساعتی پس از بازداشت آزاد شد