Newsletter خبرنامه Events مناسبت ها پادکست ها ویدیو Africanews
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

فرانسه در موج گرما: بی‌خانمان‌ها در خط مقدم

بی‌خانمان‌ها در خط مقدم رویارویی با موج گرما
بی‌خانمان‌ها در خط مقدم موج گرما Copyright  AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از Nina Borowski با استفاده از AFP
تاریخ انتشار
همرسانی نظرها یورونیوز را در گوگل دنبال کنید
همرسانی Close Button

در حالی که برای ۶۱ منطقه هشدار قرمز گرما برقرار است، بی‌خانمان‌ها از آسیب‌پذیرترین‌ها هستند. در مارسی گشت‌های بنیاد مسکن محرومان برای رساندن آب، حمایت و محافظت به آنها تشدید شده است.

موج گرما در فرانسه همچنان ادامه دارد و روز جمعه ۶۱ دپارتمان همچنان در وضعیت هشدار قرمز موج گرما هستند. از روز شنبه انتظار می‌رود وضعیت اندکی بهبود یابد و این هشدار در ۱۳ دپارتمان در مرکز و جنوب‌غربی کشور برداشته شود.

آگهی
آگهی

با این حال دماها همچنان به طور استثنایی بالا است و فرانسوی‌ها از هر روشی برای در امان ماندن از گرما استفاده می‌کنند: کولر، آب و دوش؛ امکاناتی که افراد بی‌خانمان به آنها دسترسی ندارند و به سختی می‌توانند از محیط سخت و سنگی خیابان‌ها بگریزند.

مرگ‌ومیر در تابستان هم بالاست

در مارسی، فرانسيس ورنِد، رئیس منطقه‌ای بنیاد مسکن محرومان، گشت‌های خیابانی انجام می‌دهد تا به آنها کمک برساند.

او می‌گوید: «این گروه در تمام طول سال بسیار آسیب‌پذیر است. در زمستان بیشتر به بی‌خانمان‌ها فکر می‌کنیم، اما در واقع مرگ‌ومیر بی‌خانمان‌ها در تابستان هم به همان اندازه، اگر نه بیشتر، بالاست. بنابراین مشکل جدی گرما وجود دارد.»

او ادامه می‌دهد: «امروز در مارسی هوا بسیار گرم است. این وضعیت برای ده‌ها، اگر نگوییم صدها نفر که در فضای باز می‌خوابند و شب‌ها با دمای بسیار سخت روبه‌رو هستند و در طول روز ناچارند به دنبال لکه‌های کوچک سایه بگردند، بسیار دشوار است، در حالی که همیشه هم سایه‌ای در دسترس نیست.»

والنتن، یک جوان بی‌خانمان، می‌گوید از نخستین ساعات صبح برای خودش و سگ‌هایش دنبال سایه می‌گردد. او روایت می‌کند: «صبح‌ها در سایه می‌مانیم تا وقتی که پلیس‌ها می‌رسند و از ما می‌خواهند برویم، چون به اصطلاحشان فضای عمومی را بر هم می‌زنیم. بعد از آن، دور خودمان می‌چرخیم تا جایی در سایه پیدا کنیم تا سگ‌ها را از گرما حفظ کنیم و نگذاریم بسوزند.»

باستین که او هم در خیابان زندگی می‌کند نیز می‌گوید: «واقعیت این است که صبح‌ها خیلی سخت می‌گذرد. اگر خودت را خنک نکنی، در یک لحظه ممکن است دچار گرمازدگی شوی.»

فرانسیس ورنِداز وزیر مسکن، ونسان ژانبرن، و وزیر همبستگی‌ها، ژان‌پیر فاراندو، می‌خواهد اقدام کنند. او یادآوری می‌کند: «این موضوع مساله بودجه نیست، مساله کرامت و زنده ماندن این افراد است».

به گفته گروه «Les Morts de la rue»، نزدیک به ۳۰ درصد مرگ‌های افراد بی‌خانمان در دوره تابستان رخ می‌دهد.

رفتن به میانبرهای دسترسی
همرسانی نظرها یورونیوز را در گوگل دنبال کنید

مطالب مرتبط

چرا گرما آدم‌ها را بداخلاق و خشمگین می‌کند؟

کدام شغلها بیشترین مواجهه با گرمای شدید را دارند و چرا برای اقتصاد اروپا مهم است

موج گرمای کم‌سابقه در اسپانیا: ۳۲۷ مرگ ناشی از گرما از یکشنبه تاکنون