اوکراین، شهر لویو

ویدیوها. گردش و شب زنده‌داری در لویو؛ مردم اوکراین چگونه با خاموشی‌های گسترده کنار آمده‌اند؟

زندگی در شهر لویو واقع در غرب اوکراین با وجود خاموشی‌های گسترده ادامه دارد و بارها و فروشگاهها نیز به خدمات رسانی ادامه می‌دهند.

زندگی در شهر لویو واقع در غرب اوکراین با وجود خاموشی‌های گسترده ادامه دارد و بارها و فروشگاهها نیز به خدمات رسانی ادامه می‌دهند.

صاحبان کسب‌وکارها همچنین ساکنان شهر سعی کرده‌اند که خود را با زندگی در تاریکی و سرما وفق دهند و به همین دلیل از شمع و مشعل برای انجام کارهای زندگی روزمره خود و حتی برای بازدید از مراکز خرید و تماشای ویترین‌ها استفاده می‌کنند.

حملات هدفمند روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، این شهر دور از خط مقدم جبهه را نیز دچار خاموشی‌های پیش‌بینی نشده کرده؛ با این وجود فعالیت بارها و فروشگاهها ادامه دارد و اوضاع شهر و روحیۀ شهروندان آن، بهتر از بسیاری از مناطقی است که باید زمستان را بدون گرمایش و آب لوله‌کشی و برق، در دمای زیر صفر سپری کنند.

رومن، متصدی بار می‌گوید: «حتی با خاموشی‌ها و قطع گستردۀ برق نیز ما راه خود را برای شادی پیدا کرده‌ایم، مردم اطرافِ شمع‌ها بسیار مهربان‌تر هستند و خیلی بیشتر با یکدیگر صحبت می‌کنند.»

او معتقد است که نور شمع فضای رمانتیکی هم بوجود می‌آورد و می گوید: «اینجا درها را نمی‌بندیم و خودمان را با شرایط سازگار می‌کنیم. مردم با گیتارهایشان می‌آیند و با ما تکیلا می‌نوشند. آشپزخانه خیلی خوب کار نمی‌کند اما هیچ‌کس هم گرسنه نمی‌ماند.»

تازه‌ترین ویدیو