غواص تایلندی در عملیات نجات نوجوانان محبوس در غار جان باخت

غواص تایلندی در عملیات نجات نوجوانان محبوس در غار جان باخت
Copyright photo: reuters
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این غواص ۳۸ ساله که برای رساندن مخازن اکسیژن به محل استقرار این نوجوانان رفته بود، در تونل های طولانی غارو در زیر آب دچار خفگی شد.

آگهی

یک غواص داوطلب تیم نجات نوجوانان تایلندی و مربی‌شان که در غار لوآنگ محبوس شده‌اند، در راه بازگشت به مرکز فرماندهی امداد به دلیل تمام شدن اکسیژن جان خود را از دست داد.

به گفته مقامات تایلند، سمن کونان، گروهبان سابق نیروی دریایی این کشور که به صورت داوطلبانه در تیم نجات فعالیت می‌کرد، ساعت دو بامداد روز جمعه در راه بازگشت از محل استقرار ۱۲ نوجوان و مربی آنها به دلیل نرسیدن اکسیژن درگذشت.

مرکز فرماندهی نجات در عمق دو کیلومتری غار نوآنگ واقع در پارک جنگلی دوی نانگ نان مستفر شده است و این کودکان در عمق چهار کیلومتری غار محبوس هستند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این غواص ۳۸ ساله که برای رساندن مخازن اکسیژن به محل استقرار این نوجوانان رفته بود، در تونل های طولانی غار و در زیر آب دچار خفگی شد.

یک فرمانده نیروی دریایی تایلند می‌گوید: «غواصی همواره با ریسک همراه است. ممکن است که او از هوش رفته و غرق شده باشد. در هر حال باید منتظر نتیجه کالبد شکافی بمانیم.»

تایلند؛ عملیات نجان نوجوانان فوتبالیست محبوس در غار

عملیات بین المللی نجات ۱۲ نوجوان که به همراه مربی‌شان برای اردوی تفریحی علمی وارد غار دوی نانگ نان شده بودند، همچنان ادامه دارد.

این نوجوانان فوتبالیست، در تاریخ ۲۳ ژوئن به دنبال وقوع سیلاب و پر شدن غار ناپدید شدند. عملیات نجات بلافاصله آغاز و تلاش شد و میلیون‌ها لیتر از آبی که غار را پر کرده بود با پمپاژ تخلیه شود اما خالی کردن تونل‌های غاری با این عمق ممکن نبود.

با پیوستن غواصان محلی و بین‌المللی به عملیات نجات، این نوجوانان و مربی‌شان ۹ روز بعد توسط دو غواص خارجی پیدا شدند. تیم نجات آذوقه، دارو و مایحتاج لازم را به این نوجوانان می‌رساند.

اما با وجود پیدا شدن این تیم فوتبال و مربی‌شان، آنها باید برای خروج از غار آموزش غواصی ببینند. زیرا خالی کردن سیلاب داخل غار ممکن نیست و برای خروج طبیعی آب نیز باید تا پایان فصل صبر کرد.

از سوی دیگر شنا کردن نوجوانان ۱۱ تا ۱۶ ساله محبوس در تونل‌های پرآب، طولانی و بدون اکسیژن غار، کاری پرخطر است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشت نوجوان تایلندی از غار خارج شده اند

جشن بزرگ هندوها در مالزی؛ باورمندانی که به نشانه توبه قلاب به پوست خود می‌زنند

دادگاهی در تایلند فردی را به اتهام اهانت به خانواده سلطنتی به ۵۰ سال زندان محکوم کرد