هشت نوجوان تایلندی از غار خارج شده اند

هشت نوجوان تایلندی از غار خارج شده اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک شاهد محلی به خبرگزاری رویترز گفته است که روز دوشنبه در جریان نجات چهار تن دیگر از کودکان قرارگرفته و نجایت یافتگان در حال انتقال با آمبولانس به بیمارستان بوده اند.

آگهی

پس از تخلیه چهار تن از ۱۳ نوجوان محبوس غار لوآنگ در تایلند توسط غواصان تیم امداد، عملیات انتقال نجات‌یافتگان به بیرون غار روز دوشنبه نیز با خروج چهار تن دیگر ادامه یافت.

این درحالیست که برخی خبرگزاری ها اعلام کرده اند که عملیات یکشنبه شب به دلایل لجیتیکی متوقف شده بود همچنان در جریان است و تا ساعتی دیگر قرار است خبرهایی خوبی از تایلند مخابره شود.

یک شاهد محلی به خبرگزاری رویترز گفته است که روز دوشنبه در جریان نجات چهار تن دیگر از کودکان قرارگرفته و نجایت یافتگان در حال انتقال با آمبولانس به بیمارستان بوده اند.

منابع بیمارستانی حال چهار نوجوانی که روز یکشنبه نیز نجات یافته اند را خوب و مساعد اعلام کرده اند. این چهار نفر از بین نوجوانانی انتخاب شده بودند که به جهت وضعیت جسمانی زودتر از دیگران به کمک فوری نیاز داشتند.

این دانش آموزان اولین گروه نجات‌ یافتگان بودند که با موفقیت به پایگاه امداد مستقر در غار رسیدند و پس از خروج به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. وزارت دفاع تایلند نیز پیشتر از خروج موفقیت آمیز ۴ نوجوان از منطقه زیر آب رفته غار خبر داده و اعلام کرده بود که این دانش‌آموزان به کمپ تیم امداد رسیده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

به گزارش رسانه ها، مقامات تایلندی هویت چهار نوجوان دیگری را که روز دوشنبه نجات یافتند هنوز اعلام و تایید نکرده اند. برخی از والدین نوجوانان نیز به خبرگزاری رویترز گفته اند که نام نجات یافتگان جدید در اختیار آنها قرار نگرفته و به آنها اجازه داده نشده که برای شناسایی کودکان به بیمارستان بروند.

عملیات خارج کردن ۱۲ دانش‌اموز و مربی‌شان که از ۲۳ ژوئن در پی سیلاب در این غار محبوس شده‌بودند، صبح روز یکشنبه ۸ ژوئیه آغاز شد. گفته شده بود که برای هر کودکی که از غار خارج شود یک واحد پشتیبانی پزشکی به همراه آمبولانس و هلیکوپتر در نظر گرفته شده است. مسئولان امدادی در تایلند اعلام کرده بودند که این عملیات حداقل سه تا چهار روز به طول خواهد انجامید.

سیزده غواص خارجی به همراه ۵ تن از اعضای زبده نیروی دریایی تایلند صبح روز یکشنبه برای خارج کردن این نوجوانان و مربی‌شان، عملیات نجات را آغاز کردند. کم سن‌ترین نوجوان محبوس در غار ۱۱ سال دارد و برخی از آنان مهارت شناگری بالایی ندارند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو نوجوان فوتبالیست نجات‌یافته از غار شهروند تایلند می‌شوند

تایلند؛ آغاز زودهنگام علمیات نجات نوجوانان گرفتار در غار

غواص تایلندی در عملیات نجات نوجوانان محبوس در غار جان باخت