زندگی در اورال، منطقه ای بین اروپا و آسیا

زندگی در اورال، منطقه ای بین اروپا و آسیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کوههای اورال مرز طبیعی بخش های اروپایی و آسیایی روسیه است. اگرچه اکنون فصل بهار است اما آب و هوای منطقه، اسکی کردن را تا اوائل ماه مه نیز امکان پذیر می کند.

بزرگترین استراحتگاه ها و مکان های اسکی روسیه در دامنه این قدیمی ترین کوه های جهان قرار دارد. هرسال هم خانواده ها از شهرهای صنعتی منطقه و هم توریست ها از سراسر روسیه برای انواع تفریحات طبیعی به اینجا میآیند.

در این دامنه ها با پستی و بلندی های متوسط، امکانات بسیار عالی برای آغازگران ورزش اسکی وجود دارد که می توانند همراه اعضای خانواده از آن استفاده کنند. به همین خاطر، کوههای اورال امکان بی نظیری است برای ترویج اسکی و ورزش های زمستانی در روسیه.

در عین حال، جلگه های وسیع دامنه اورال، شاهد شکل گیری و جابجایی فرهنگ های مختلف در طول قرن ها بوده است. به فاصله دو ساعت پیاده روی از پیست های اسکی، موزه ای در هوای آزاد، تاریخ گذشته های دور و نزدیک این منطقه را برای ما بازگو می کند.

ذخایر فرهنگی این منطقه، از سال 1978 زیر عنوان ذخایر منطقه باستانی آرکایم، مورد توجه قرار گرفت. این زمانی بود که با شگفتی تمام بقایای یک شهر مربوط به قرن هفدهم قبل از میلاد مسیح کشف شد. از جمله دیوارهای مدور از خاک رس که می توانستند اقامتگاه 2500 نفر را که یه طرز زیبایی طراحی شده بود محافظت کنند. پی های این شهر تاریخی در لایه زیرین زمین محفوظ مانده و قطعه ای از دیوار دفاعی شهر برای نمایش طرح اولیه آن، بازسازی شده است. همچنین یک فضای زیر زمینی با طرح آب انبار وجود دارد که نشان می دهد برای ذخیره آب استفاده می شده است.

گنادی زادانویچ، معاون مدیر موزه ذخایر آرکایم می گوید: “ما در اینجا خودمان را در یک گرهگاه کلیدی تاریخ می یابیم. یعنی منشاء تشکیل اقوام هند و اروپایی که مبنای شکل گیری فرهنگ های بعدی بوده است. بدیهی است که ما نمی توانیم موقعیت تاریخی شگفت انگیز این دامنه ها را که نشان دهنده ارتباط تمدن های جهانی است مورد توجه قرار ندهیم.

باستان شناسان در این منطقه نشانه هایی از اسکان و زندگی پیشرفته انسان قبل از تاریخ را یافته اند که مربوط به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح است. این محل نشان می دهد که چگونه قبایل شکارچی توانستند اسب را اهلی سازند و به این ترتیب دوره گذار از اسکان موقت به اسکان دائم را طی کنند. در این موزه بزرگ ما نمونه هایی از خانه های انسان عصر حجر را می بینیم که با ابزار و فنون همان زمان بازسازی شده اند.

الکساندر کیسلنکو، باستان شناس، می گوید: “ما این خانه ها را با استفاده از اطلاعات باستان شناسی که نتیجه حفاری های متعدد در این منطقه بوده، بازسازی کرده ایم. ما از ادغام عناصر بسیاری از ساختمان های سنگی همان زمان، توانسته ایم هویت آنها را به نمایش درآوریم. برای مثال، باقی ماندن قطعه ای از سقف خانه ای که هزاران سال پیش ویران شده است، به ما این ایده را می دهد که اندازه واقعی ساختمان و اجزای آن را دریابیم. برای این کار ما از منطق باستان شناسی و مشاوره مهندسان ساختمان بهره می گیریم.”

تپه های دفن شده مربوط به عصر آهن و نیز میراث منطقه باستانی آرکایم، نشان می دهد که اقوام ساکن جلگه اورال چگونه عمارت هایی برای رهبران درگذشته شان می ساختند و از این طریق آداب زندگی معمولشان نیز قابل شناسایی است.

فرهنگ مردمی اقوام قزاق در منطقه جنوبی اورال، که در قرن نوزدهم میلادی در اوج توجه قرار گرفت، هنرها، صنایع و تولیدات سنتی این اقوام را در خود زنده نگهداشته است. اوکسانا مالتسوا، کارشناس اقوام و نژادها در موزه ذخایر آرکایم، می گوید: “میدانید، بدون گذشته آینده ای نیز وجود ندارد. مردمی که گذشته خود را فراموش کنند، ارتباط خود را با فرهنگشان نیز از دست می دهند، بویژه در جهان به شدت صیقل خورده کنونی.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف جدید دانشمندان؛ تکه مرموز «قاره هشتم» ۱ میلیارد سال عمر دارد

کشف بقایای قاره گمشده پس از ۱۰۰ میلیون سال

آیا به دنبال ورزش‌های زمستانی آدرنالین محور هستید؟ به این استراحتگاه در قفقاز بزرگ سر بزنید