برگزاری مدرسهٔ زمستانی تربیت مدیران رهبران زن آینده در فرانسه

برگزاری مدرسهٔ زمستانی تربیت مدیران رهبران زن آینده در فرانسه
Copyright euronews
Copyright euronews
نگارش از Andrea Buringیورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

محدودهٔ سنی شرکت‌کنندگان ۱۹ تا ۲۴ سال است و آنان هرچند ممکن است در رشته‌های دیگر تحصیل و کار کرده باشند ضروری است که به فناوری علاقهٔ جدی داشته باشند.

آگهی

تنها شمار کمی از زنان تحصیل‌کرده می‌توانند در دنیای کسب‌وکار از «سقف شیشه‌ای» نابرابری‌ها بگذرند و مدرسهٔ موقت مدیریت و رهبری زنان که از سوی شرکت هوواوی در اروپا برگزار می‌شود برخی ابزارهای گذر از موانع کاری را در اختیار آنان می‌گذارد.

نابرابری‌های جنسیتی به‌ویژه در حوزهٔ علم و فناوری ورود زنان را به این حوزه‌ها دشوار کرده است. طبق گزارش سازمان ملل کمتر از ۳۰ درصد پژوهشگران جهان زن هستند.

مدرسهٔ موقت زمستانی مدیریت زنان در عصر دیجیتال، با هدف توانمندسازی زنان مستعد و جوان اروپایی، از سوی شرکت هوواوی در نیس فرانسه برگزار شد. نخستین مدرسهٔ موقت تابستانی مدیریت زنان سال گذشته در لیسبون پرتغال برگزار شده بود.

یورونیوز
مدرسه مدیریت و رهبری زنان در نیسیورونیوز

استادانی برجسته‌ طی یک هفته دانش و تجربهٔ خود را در زمینهٔ برنامه‌نویسی و یادگیری ماشین، دانش‌های شناختی، ابتکارات درمانی و ارائهٔ مطلب با دانشجویان در میان گذاشتند.

۲۷ زن از میان ۲۴۲۶ داوطلب و هریک به‌نمایندگی از یک کشور اروپایی برگزیده شده‌ بودند و برای نخستین بار یکی از شرکت‌کنندگان هم از غرب بالکان یعنی از بوسنی و هرزگویین در این دورهٔ فشردهٔ آموزشی شرکت کرد.

برتا هره‌رو استالایو، مدیر مدرسه مدیریت زنان در عصر دیجیتال، دربارهٔ انگیزهٔ برگزارکنندگان این دوره می‌گوید: «ما در شرکت هوواوی عزم‌مان را جزم کرده‌ایم که چنین فرصتی را در اختیار تعدادی زنان سراسر اروپا قرار بدهیم تا نه‌تنها وارد عرصهٔ فناوری بشوند بلکه آیندهٔ آن را هم تغییر بدهند.»

یورونیوز
مدرسه مدیریت و رهبری زنان در نیسیورونیوز

محدودهٔ سنی زنان شرکت‌کننده ۱۹ تا ۲۴ سال است و هرچند ممکن است در رشته‌های دیگر تحصیل و کار کرده باشند ضروری است که به فناوری علاقهٔ جدی داشته باشند. آنان همچنین با شرکت در کلاس‌های مدیریت، خلاقیت گروهی و توسعهٔ شبکهٔ همکاری را می‌آموزند. شرکت‌کنندگان سرانجام پس از یک هفته تلاش و کار فشرده مدارک خود را همراه جوایزی دریافت می‌کنند.

دژنانا سلیموویچ شرکت‌کنندهٔ اهل بوسنی دربارهٔ تجربهٔ آشنایی و همکاری با دیگران در این برنامه می‌گوید: «مگر می‌شود احساس توانمندی نکنی؟ یک هفته در کنار ۲۸ زن قوی از سراسر اروپا بوده‌ای و با آنها حرف زده‌ای، انرژی مثبت فراوانی اینجا جریان دارد.» و سیسلیا لیو نمایندهٔ هلند هم می‌افزاید: «مطمئنم که بسیاری از زنانی که امروز اینجا می‌بینیم مدیران و رهبران آینده خواهند بود، و اتحادیه اروپا را تغییر خواهند داد.»

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

نمایشگاه بین‌المللی قایق دبی؛ دزدان دریایی مدرن وهک کردن سوپرقایق‌ها

آموزشگاه‌های سیّار دیجیتال؛ راه تازهٔ آموزش کار با کامپیوتر در آفریقا