حضور نسل پنجم شبکه تلفن همراه نمایشگاه گوشی همراه در نمایشگاه بارسلون

حضور نسل پنجم شبکه تلفن همراه نمایشگاه گوشی همراه در نمایشگاه بارسلون
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در نمایشگاه گوشی همراه در بارسلون اسپانیا، شرکتهای تولید کننده تلاش کرده اند تا آخرین محصولات خود را عرضه کنند.

آگهی

در نمایشگاه گوشی همراه در بارسلون اسپانیا، شرکتهای تولید کننده تلاش کرده اند تا آخرین محصولات خود را عرضه کنند. در این میان شرکت هواوی مدلهای پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس را در غیبت رقبای همیشگی خود اپل و سامسونگ به نمایش گذارده است. شرکت نوکیا نیز مدل قدیمی ۳۳۱۰ را در رنگهای گوناگون ارائه کرده است.

نمایشگاه امسال تنها به گوشیهای همراه محدود نمی شود و تکنولوژیهای روز مربوط به دنیای ارتباطات و بویژه نسل پنجم شبکه تلفن همراه را در بر می گیرد.

مت براندا، مدیر بخش نسل پنجم شبکه تلفن همراه شرکت کوالکام می گوید: «هدف نسل پنجم شبکه تلفن همراه فراهم ساختن امکان ارتباط با دیگران و جهان پیرامون ما، خودروها و سیستم بهداشتی است.»

دنیای مجازی برای کاربرد سرگرم کننده آن شناخته می شود. اکنون این فناوری به دانشجویان رشته های پزشکی امکان تجربه عمل جراحی در دنیای مجازی را می دهد.

کریس اسکاترگود، مدیرعامل شرکت «واقعیت مجازی بنیادین» درباره این فناوری تازه می گوید: «این تکنولوژی به شما توانایی در دست گرفتن ابزارهای جراحی را می دهد. از سوی دیگر شما می توانید در زیر دستتان تفاوت بافتهای بدن، چربی و استخوان احساس کنید.»

پپر، آخرین نسل از روباتهای تولیدی شرکت «سافت بانک» است که می تواند احساس مخاطب خود را واکاوی کند و به او درباره انتخاب کتاب کمک کند.

نیکلاس بودو، مدیر فروش این شرکت می گوید: «این روبات برای سخن گفتن مانند انسان از حرکات بدن بهره می برد. این برای مردم دلگرم کننده است. تاکنون ۱۰ هزار نمونه از این روباتها را در هتلها برای خوش آمد گویی مسافران و یا دادن داده ها مورد نیاز به مشتریان بکار گرفته ایم.»

شرکتهای تولید کننده هواپیماهای بدون سرنشین نیز در این نمایشگاه حضوری پر رنگ دارند. یکی از اهداف این شرکتها نشان دادن توانایی این فناوری در عملیاتهای نجات است.

کارولین بریگرت، مدیر روابط عمومی شرکت «دی جی ای» می گوید: «اگر بدنبال فرد گمشده ای هستید، به این روش می توانید از دوربینهای مجهز بهره ببرید. می توانید خیلی سریع گستره بزرگی را جستجو کنید. همچنین می توانید بر روی یک نقطه مشخص که عملیات نجات در آنجا صورت می گیرد تمرکز کنید. همچنین برای نظارت بر زیر ساختها و سازه های عمودی مانند توربینهای بادی، برجهای مخابراتی و یا کارهای ساخت و ساز می توان از آنها یاری گرفت.»

خبرنگار یورونیوز حاضر در نمایشگاه می گوید: «گرچه فناوری گوشیهای همراه جایگزین سخن گفتن رو در رو با دیگران می شود ولی این نمایشگاه فرصت دیدار با مدیران شرکتها برای دست یافتن به توافقهای تجاری است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات