اهداف علمی در حوزه هوا- فضا در سال ۲۰۱۷

اهداف علمی در حوزه هوا- فضا در سال ۲۰۱۷
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خواسته های بشر در حوزه هوا- فضا بسیار بلند پروازانه است.

آگهی

خواسته های بشر در حوزه هوا- فضا بسیار بلند پروازانه است. شناخت جهان هستی و کشف کهکشان های دیگر و حتی سیاره ای جایگزین برای زمین تا بتواند به حیات خود در آن ادامه دهد. اما ما در مطلب پیش رو به اهداف کوتاه مدت و علمی دانشمندان این حوزه ها در سال ۲۰۱۷ میلادی خواهیم پرداخت.

سال ۲۰۱۷ موعد راه اندازی تلسکوپ فضایی «CHEOPS» یا «ماهواره شناسایی سیارات فراخورشیدی» است. این تلسکوپ که ستاره های شناخته شده به عنوان میزبان سیارات فراخورشیدی را تحت نظر خواهد داشت، بر ستاره های نزدیک و پرنور شبیه به خورشید تمرکز می کند و به دانشمندان در کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سیارات نیز کمک خواهد کرد.

سیاره فراخورشیدی به سیاراتی گفته می شود که به دور ستاره ای به غیر از خورشید می گردند.

در حوزه فضانوردی، سیزدهم ژانویه سال جدید منتظر خارج شدن «توماس پسکه» از ایستگاه بین المللی فضایی برای نصب باطری های جدید خواهیم بود. این فضانورد فرانسوی در این عملیات ممکن است که بیش از هفت ساعت در فضای خلاء قرار بگیرد. او یازدهمین فضانورد اروپایی خواهد بود که در ایستگاه فضایی بین المللی، فعالیت بیرون از سفینه (راهپیمایی فضایی) دارد. این فضانورد در ماه مه به زمین باز خواهد گشت.

اما یک فضانورد ایتالیایی با نام پائولو نسپولی در ماه مه به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده خواهد شد تا در یک ماموریت پنج ماهه شرکت کند. این فضانورد که شصت سال دارد برای سومین بار راهی فضا خواهد شد.

فضاپیمای «کاسینی» نیز که در سال ۱۹۹۷ از زمین به فضا فرستاده شد در سپتامبر سال ۲۰۱۷ به ماموریت خود پایان می دهد. این فضاپیما که در مدار سیاره زحل قرار گرفته بود، تصاویر و اطلاعات بی نظیری از این سیاره بزرگ را طی دو دهه ماموریت خود به زمین ارسال کرد. فضاپیمای کاسینی پروژه مشترک ناسا، آژانس فضایی اروپا (ESA) و آژانس فضایی ایتالیا بوده است.

فضاپیمای #کاسینی ناسا از سال ۲۰۰۴ در زحله و سال بعد ماموریتِ تمدید شده اش با اسم رمز Cassini Grand Finale تموم میشه! pic.twitter.com/WSQtriN6Ez

— Soheil Gonzalez (@soheilr7) June 30, 2016

دانشمندان در سال جدید امیدوارند که تلسکوپ فضایی تس TESS (ماهواره بررسی سیاره های فراخورشیدی) که تا کنون ۲۰۰ هزار ستاره روشن را در آسمان کشف کرده است بتواند ۵۰۰ سیاره به اندازه زمین کشف کند.

در هدف فضایی دیگری برای امسال، انتظار می رود که فضاپیمای روباتیک بدون سرنشین ناسا با نام «جونو» بر روی سیاره مشتری فرود آید. کاوشگر جونو ماه ژوئیه وارد مدار مشتری شد و هدف مأموریت او شناخت لایه های زیرین و رمزگشایی از میدان مغناطیسی عظیم مشتری بوده است.

ارسال اولین تصاویر گرفته شده از مدار #مشتری توسط کاوشگر #جونوhttps://t.co/dGUzbPyzuzpic.twitter.com/1BRtPztGAf

— euronews فارسی (@euronews_pe) July 13, 2016

در زمینه مهندسی هوا-فضا، شرکت بوئینگ قصد دارد تا در برابر رقیب خود اسپیس اکس قد علم کند. این شرکت سازنده هواپیما، این روزها بر روی فضاپیمای CST-۱۰۰ خود کار می کند، تا اولین شرکت هواپیمایی خصوصی ای باشد که فضاپیمای خود را به ایستگاه فضایی بین المللی می فرستند. انتظار می رود که اولین پرواز آزمایشی این فضاپیما در ماه دسامبر سال جاری صورت بگیرد.

در همین حال اسپیس اکس، شرکت فناوری های اکتشاف فضایی آمریکا سعی دارد تا در رقابت قرارداد فضانوردان ناسا پیروز شود. کپسول فضایی «Dragon V2» محصول این شرکت که می تواند تا هفت فضانورد را حمل کند برای اولین تست کامل در ماه می آماده می شود تا پس از آن به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرد موشکی آمریکایی مصمم به اثبات مسطح بودن کره زمین

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما