واقعیت افزوده در کنار واقعیت مجازی، دورنمای فناوری

واقعیت افزوده در کنار واقعیت مجازی، دورنمای فناوری
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کارشناسان معتقدند که دنیای بازی های کامپیوتری به سمت «واقعیت مجازی / واقعیت افزوده» پیش می رود.

آگهی

کارشناسان معتقدند که دنیای بازی های کامپیوتری به سمت «واقعیت مجازی / واقعیت افزوده» پیش می رود. واقعیت افزوده عناصری مجازی را در اطراف محل استقرار کاربر اضافه می کند.

تحلیلگران موسسه آی اچ اس می گویند که میزان استفاده از هدست های واقعیت مجازی از ۴ میلیون در سال ۲۰۱۵، به ۸۱ میلیون در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

در آخرین نمایش «واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده» در لندن می توان قابلیت تطابق فناوری توسط تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات این تکنولوژی را جهت جلب نظر مشتریان مشاهده کرد.

فرانسوآ دو بودینا، مدیر بازاریابی شرکت زرولایت می گوید: «پیش از این نیز ما در صنعت بازی فعالیت می کردیم و بازیهای مسابقه ماشین را طراحی می کردیم. وقتی این تجربه را با کیفیت بالای فناوری روز کنار هم قرار دهیم یک فضای چند وجهی حاصل می شود که کیفیتی بالا در نورپردازی و عناصر بازی دارد. شما می توانید با ماشین مسابقه دهید و در عین حال (با اضافه شدن عناصر مجازی در فضای واقعی) حرکت آن ماشین را در فضای حقیقی مشاهده کنید.»

بازدید از نمایشگاه لندن دورنمای گسترش واقعیت افزوده و واقعبت مجازی در سالهای آینده را به خوبی نشان می دهد. وی جی میچالیک، تحلیلگر تحقیقات دیجیتال می گوید: «بعضی از افراد در آغاز موج این فناوری، واقعیت مجازی را چهارمین دوران تکنولوژی پس از کامپیوترهای شخصی، اینترنت و موبایل می دانستند. من فکر می کنم که این توصیف دقیقی می تواند باشد از فناوری ترکیبی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده.»

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سکوی پرش به سوی آینده تکنولوژی قرار دارند. چه در عرصه بازی های کامپیوتری و چه در زمینه ارتباطات و صنعت. کارشناسان معتقدند که علاوه بر بازی های کامپیوتری، واقعیت مجازی می تواند دریچه تازه ای در دنیای ارتباطات به سوی عبور از گوشی های تلفن باز کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات