اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تمدید کرد

اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تمدید کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اتحادیه اروپا تحریمها علیه روسیه را یکسال دیگر تمدید کرد. این تحریمها پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ علیه دولت روسیه وضع شد.

۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تحریمهای اقتصادی علیه روسیه را که شامل بانکها و صنایع نفتی و نظامی این کشور می شود تمدید کردند و در هفته‌های آینده برسرجزییات آن تصمیم گیری خواهند کرد.

سخنگوی کرملین تمدید تحریم‌ها علیه روسیه را محکوم کرده و گفت: «مسکو این اقدام اروپا را به شدت منفی می‌داند و تحریم‌های اعمال شده علیه خود را غیرمشروع به شمار می‌آورد.»

موضوع تحریمها یکی از محورهای اصلی گفتگوها میان رهبران اروپایی در نشست سالانه کشورهای عضو در بروکسل خواهد بود. این نشست پایان هفته جاری برگزار می شود.

تحریمها در حالی تمدید می شوند که جنگ در مرزهای شرقی اوکراین میان نظامیان اوکراین و شبه نظامیان هوادار روسیه پایان نیافته است. طی سه سال در این درگیریها دست کم ۱۰ هزار نفر کشته شده اند. امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پیشتر اعلام کرده اند با توجه به عدم تغییر رفتار روسیه در منطقه تحریمها ادامه پیدا خواهند کرد.

با آغاز تحریمها که اتحادیه اروپا علیه روسیه وضع کرد روابط مسکو و بروکسل دچار تنش شده است. هر چند که هربار تحریمها به مدت شش ماه ویا یکسال تمدید می شوند ولی افزایش تنشها میان کشورهای اروپایی عضو اتحادیه و روسیه بی‌سابقه است. این بار اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است که تحریمها را تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ ادامه دهد. در این تحریمها علاوه بر شرکتها و صنایع وابسته به دولت روسیه ۱۵۰ شخصیت سیاسی و اقتصادی نیز در لیست سیاه تحریمهای اتحادیه اروپا قرار گرفته اند. همچنین اتحادیه اروپا تمام محصولاتی که مبدا آنها شبه جزیره کریمه باشد را تحریم کرده است. به این ترتیب این شبه جزیره اجازه صدور محصولات خود به اروپا را ندارد.

برخی از کارشناسان معتقدند که این تحریمها آنچنان که باید کارآمد نیستند چرا که بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی وابستگی زیادی به منابع انرژی مانند نفت و گاز از طرف روسیه دارند و به همان اندازه که تحریمها تشدید و تمدید شوند و به همان اندازه قیمت گاز صادراتی روسیه به این کشورها گرانتر خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟