بریتانیایی ها ساکن بروکسل در پی کسب ملیت بلژیکی

بریتانیایی ها ساکن بروکسل در پی کسب ملیت بلژیکی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار گسترده از شهروندان بریتانیایی ساکن بروکسل برای کاهش پیامدهای منفی برکسیت بر زندگی خود، تصمیم دارند تابعیت بلژیک را کسب کنند.

آگهی

شمار گسترده از شهروندان بریتانیایی ساکن بروکسل برای کاهش پیامدهای منفی برکسیت بر زندگی خود، تصمیم دارند تابعیت بلژیک را کسب کنند.

دلفین بورژوآ، کارمند شهرداری منطقه “ایکسل” بروکسل در این زمینه گفت: «با دو موج روبرو شدیم. موج نخست در ماه ژوئیه و پس از شوک اولیه برکسیت بود. در واقع با واکنش احساسی بریتانیایی ها روبرو شدیم، افرادی که به ناگهان شوکه و ناامید شدند، مثل کسانی که یکی از اعضای خانواده خود را از دست می دهند. در ادامه و به مرور زمان، خیلی از آنها تصمیم گرفتند ملیت بلژیکی دریافت کنند. آنها با این تصمیم می خواهند به شکل نمادین نشان دهند که همچنان شهروند اروپا هستند.»

تیم نوتهال، شهروند بریتانیایی-بلژیکی گفت: «ساعت چهار صبح، روز پس از همه پرسی بیدار شدم. دختر شش ماهه من بین مادرش و من خوابیده بود. موبایلم را روشن کردم و نتیجه را دیدم. به خود گفتم، آه خدای من، این فاجعه است و به آینده خودم و دخترم فکر کردم. ما به ایده های اروپایی باور داریم و می خواهیم در بروکسل زندگی کنیم. به همین دلیل، روزهای بعدش، برای دریافت ملیت بلژیکی اقدام کردم.»

گرگوا لوری، خبرنگار یورونیوز در بروکسل درباره وضعیت ویژه کارمندان نهادهای اروپایی گفت: «همه شهروندان بریتانیایی شرایط لازم را برای ارائه درخواست ملیت ندارند. در واقع، کارمندان نهادهای اروپایی از لحاظ قضایی شرایط ویژه دارند که وضعیتشان را سخت تر کرده است.»

فلیکس ژرادون، نماینده اتحادیه کارمندان نهادهای اروپایی در این باره گفت: «کارمندان نهادهای اروپایی شرایط ویژه ای دارند و کارت اقامتشان مانند کارت اقامت بقیه خارجی هایی که در بلژیک زندگی می کنند، نیست. بنابراین کارت شناسایی ویژه ای دارند. بخشی از نهادهای دولتی بلژیک هم این کارت را مدرکی دال بر زندگی و ادغام این افراد در بلژیک نمی دانند. به همین دلیل هم درخواست دریافت ملیت این افراد رد می شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند

آغاز انتخابات پارلمانی در کرواسی؛ رئیس جمهور منتقد اروپا در سودای نخست‌وزیری است

جنجال فرهنگی در لهستان؛ مشق شب دانش‌آموزان حذف می‌شود