رئیس کمیسیون اروپا: لغو روادید برای شهروندان ترکیه باید در چهارچوب قانون باشد

رئیس کمیسیون اروپا: لغو روادید برای شهروندان ترکیه باید در چهارچوب قانون باشد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون اروپا به ترکیه خاطرنشان کرده است که لغو مقررات روادید برای شهروندان ترکیه به اروپا در چهارچوب مقررات اتحادیه صورت می گیرد هرچند که این بخشی

آگهی

کمیسیون اروپا به ترکیه خاطرنشان کرده است که لغو مقررات روادید برای شهروندان ترکیه به اروپا در چهارچوب مقررات اتحادیه صورت می گیرد هرچند که این بخشی از توافق میان دو طرف برای کمکهای ترکیه به حل مسئله مهاجران در اروپا بوده است.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا روز سه شنبه در مقر شورای اروپا گفت: «ترکیه باید تعهدش را به تمام شروط مربوط به (لغو ویزا) نشان دهد تا کمیسیون بتواند پیشنهادهایش را در ماههای آینده به مرحله عمل بگذارد. لغو شرط روادید یک چهارچوب قانونی است که مفاد آن بخاطر ترکیه نادیده انگاشته نخواهد شد.»

در مقابل، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه گفت اگر اتحادیه اروپا مقررات روادید را لغو نکند، این کشور مفاد توافق با اتحادیه اروپا را در مورد مهاجران رعایت نخواهد کرد: «همچنان انتظار دارم مقررات روادید (برای شهروندان ترکیه) تا ماه ژوئن لغو شود. اگر نشود، کسی نباید انتظار داشته باشد ترکیه به تعهداتش عمل کند.»

ماه گذشته، اتحادیه اروپا و ترکیه توافق کردند که ترکیه در مقابل وجه نقد و لغو شرط ویزای اروپا، مهاجران غیرقانونی را از یونان به خاک خود بازگرداند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت یک مظنون اسلامگرای مراکشی در اسپانیا

مذاکرات اتحادیه اروپا و ناتو در مورد عملیات نظامی در آبهای لیبی

توافق اروپا و ترکیه: کمک به مهاجران یا ضد حقوق بشر؟