رئیس کمیسیون اروپا: پیشنهادهای ارائه شده به بریتانیا عادلانه است

رئیس کمیسیون اروپا: پیشنهادهای ارائه شده به بریتانیا عادلانه است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نمایندگان پارلمان اروپا در نشست روز چهارشنبه خود پیشنهادهای شورای اروپا به بریتانیا را بررسی کردند. ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا هم در پارلمان

آگهی

نمایندگان پارلمان اروپا در نشست روز چهارشنبه خود پیشنهادهای شورای اروپا به بریتانیا را بررسی کردند. ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا هم در پارلمان حضور داشت.

او گفت: «همیشه گفتم بر اساس یک توافق عادلانه خواهان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا هستم. پیشنهادهای ارائه شده، هم برای بریتانیا و هم برای بیست و هفت عضو دیگر اتحادیه عادلانه است. اگر بریتانیا نمی خواهد بیشتر از این در اروپا ادغام شود، می پذیریم.»

از سوی دیگر، نمایندگان کشورهای شرق اروپا مخالف پیشنهادهای مطرح شده هستند و آن را تبعیض آمیز می دانند.

دیورت شیفلین، نماینده مجارستانی پارلمان اروپا اظهار داشت: «تسکو یک شرکت بریتانیایی است که در مجارستان و بقیه کشورهای شرق اروپا شعبه دارد. حال کشورهای شرق اروپا می توانند به این شرکت بگویند اگر با اتباع ما در بریتانیا رفتار تبعیض آمیزی داشته باشید، ما هم می توانیم مقابله به مثل کنیم. مطمئنا اگر چنین کاری کنیم سرمایه داران بریتانیایی ناراحت می شوند.»

نایجل فاراژ، نماینده بریتانیایی پارلمان اروپا که خواهان خروج کشورش از اتحادیه اروپاست بیان کرد: «ما وعده گفتگوهایی را دادیم که به تغییرات ملموس روابطمان با اتحادیه اروپا منجر شود. در واقع آقای کامرون این وعده را داد، ولی تاکنون به آن عمل نکرده است. اکثریت مردم بریتانیا این توافق را نمی پذیرند.»

سران کشورهای اروپایی در نشست دو هفته دیگر خود، پیشنهادهای ارائه شده را بررسی خواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟