طرح مالیاتی کمیسیون اروپا برای شرکتهای بزرگ

طرح مالیاتی کمیسیون اروپا برای شرکتهای بزرگ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون اروپا طرحی را پیشنهاد کرده است که بر اساس آن شرکتهایی که در اروپا فعالند باید به کشورهایی که در آن سود کسب می کنند، مالیات بپردازند.

آگهی

کمیسیون اروپا طرحی را پیشنهاد کرده است که بر اساس آن شرکتهایی که در اروپا فعالند باید به کشورهایی که در آن سود می کنند، مالیات بپردازند.

هسته اصلی این طرح به جریان انداختن قوانینی است که چهارچوب مالیاتی هر شرکت را بر پایه فعالیتش در کشورهای چندگانه اتحادیه اروپا ارزیابی می کند.

پی یر مسکوویسی، کمیسر اتحادیه اروپا در امور اقتصادی گفت: “ما یک بازار مشرک و یک رشته قوانین مشترک برای مالیات شرکتهایی داریم که در چند کشور فعالند. چنین شرکتهایی، منافع خود را بر اساس مقررات مالیاتی تنها یک کشور ارزیابی می کنند در حالیکه باید آنرا جداگانه برای هر کشوری (که در آن فعالند) حساب کنند.”

کمیسیون همچنین خواهان شفاف سازی در روند پرداخت یا فرار از مالیات است. روز چهارشنبه، کمیسیون اروپا نام سی کشور را در لسیت سیاه مناطقی گذاشت که ثروتمندان جهان اموال خود را برای فرار از مالیات به آنجا منتقل می کنند. در میان این کشورها، لیختن اشتاین، آندورا، موناکو و گروهی از کشورهای کارائیب و آمریکای لاتین قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟