انتقال کالا: آب به جای جاده

انتقال کالا: آب به جای جاده
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جاده های اروپا بقدری اشباع شده است که اکنون شرکت های حمل و نقل را، بیش از هر زمان دیگری به فکر استفاده از روش های دیگر برای نقل و انتقال کالا انداخته است.

از آبراههای اروپا که سی و هفت هزار کیلومتر طول دارد استقاده چندانی نمی شود. برای مثال در بلغارستان، حرکت کشتی های باربری بر رود دانوب هنوز امری
غیر معمول است.

برخی کارشناسان می گویند در حال حاضر تنها از پانزده درصد قابلیت ترابری در رودخانه های اروپا استفاده می شود.

جای توسعه برای آبراههای اروپا بسیار است. کارشناسان می گویند با حمایتهای لازم، حجم ترابری در کانالها و رودخانه های اتحادیه اروپا می تواند به دو برابر افزایش یابد.

طرح اتحادیه اروپا موسوم به “مارکو پولو” مایل به ترغیب توسعه ترابری در آبراههای اروپاست تا حمل و نقل کالا از جاده ها به رودخانه ها منتقل شود.

طرح “مارکو پولو” بعنوان بخشی از این استراتژی، به خدمات ترابری آبراهی بلغارستان کمک کرده است. در نتیجه آن، انتظار می رود ظرف سه سال آینده، تعداد 61 هزار دستگاه کامیون حمل و نقل از جاده های منطقه بالکان در اروپا جمع آوری شود.

در نقطه ای دیگر، در حاشیه رود دانوب در اتریش، دانشجویانی که در رشته تدارکات صنعتی تحصیل می کنند، باید بدانند که استفاده از آبراهها گزینه ای مفید است.

این سیستم از مرحله آزمایشی گذشته و اکنون در دانشگاههای صنعتی در اتریش تدریش می شود.

توسعه آبراهها در اروپا، همچنین، با چالشهای فنی روبروست. در “ماگدبورگ” در شرق آلمان شرکتهای حمل ونقل باید با این واقعیت کنار آیند که سطح آب در رودخانه “الب” در فصل تابستان پایین می آید و حمل بارهای سنگین بر آن غیر ممکن می شود.

در گذشته، این به آن معنی بود که حمل کالا از “ماگد بورگ” و نیز جمهوری چک به شمال اروپا باید از طریق زمینی انجام می شد.

اما با کمک طرح “مارکو پولو” خدمات جدیدی عرضه شده که با استفاده از آن، کالا با استفاده از قایقهای کوچک سریعا به کشتی های بزرگ در رودخانه “الب” منتقل شده و آنها می توانند سفر خود را از شمال “ماگدبورک” و با استفاده از آبهای عمیق “میتل لند کانال” ادامه دهند.

ترکیب استفاده از رودخانه و کانال مزایای محیط زیستی بسیاری بر استفاده از
جاده های زمینی دارد.

به نظر می رسد مشتریان این شرکتها هم به استفاده از خدماتی که به محیط زیست کمک کنند، راغبند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها